کد خبر: ۱۰۷۳۹
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
پالایشگاه‌های هندی به دلیل بالا رفتن نرخ حمل محموله، در سپتامبر تمایلی به خرید نفت روسیه نشان ندادند.
به گزارش جدید پرس:

 هند که حجم زیادی نفت روسیه را از زمان آغاز جنگ در اوکراین خریداری کرده است تا از نفت ارزان قیمت بهره مند شود، در پی افزایش نرخ حمل محموله های نفتی در مسیرهای طولانی، ماه میلادی جاری خرید نفت روسیه را کاهش داده و به دنبال خرید نفت بیشتری از آفریقا و خاورمیانه خواهد بود.

پیش از جنگ در اوکراین، هند خریدار کوچک نفت روسیه بود اما پس از این که خریداران غربی، نفت روسیه را بایکوت کردند، هند و چین به مقصدهای اصلی صادرات نفت روسیه تبدیل شدند. پالایشگاههای هندی برای معامله با روسیه که نفت را به قیمت ارزانتری نسبت به قیمتهای پایه جهانی و گریدهای مشابه خاورمیانه و آفریقا عرضه می کردند، تردید نکردند. با این حال، با افزایش اخیر نرخ حمل بار، نفت روسیه ارزان به نظر نمی رسد. بعلاوه، زمان سفر از خاور دور روسیه که گرید نفتی اسپو از آنجا برای صادرات به هند بارگیری می شود، یک ماه است؛ در حالی که محموله های خاورمیانه ای در مدت یک هفته، به هند می رسند.

منابع آگاه به رویترز گفتند: به دلیل نرخ حمل بالاتر، انتظار نمی رود پالایشگاههای هندی در سپتامبر نفت اسپو را خریداری کنند و ترجیح می دهند به جای اسپو، از آفریقا و خاورمیانه، نفت خریداری کنند.

این تغییر گرایش خرید هند تنها چند ماه پس از آن روی می دهد که روسیه از عربستان سعودی سبقت گرفته و دومین صادرکننده بزرگ نفت به هند شده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در نتیجه عدم بارگیری نفت اسپو به مقصد هند در ماه جاری، احتمالا حجم بیشتری از این گرید نفتی به چین خواهد رفت که به بنادر صادرات نفت خاوردور روسیه نزدیکتر است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها