کد خبر: ۹۲۶۲
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
در جلسه شورای ترافیک از اول مهرماه طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس تصویب شد.
به گزارش جدید پرس:

محسن منصوری عصر یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ترافیک تهران افزایش چشمگیری خواهد داشت که اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس ضروری است.

وی افزود: جزییات این طرح پس از بررسی های لازم اعلام می شود اما آنچه که مسلم است ساعت کاری ادارت، مدارس و بانک ها حدود دو ساعت در ساعات آغاز و پایانی فعالیت خود بصورت شناور اجرا شود.

استاندار تهران ادامه داد: در گذشته موضوع جابجایی ساعت کاری ادارات انجام شده بود اما طرح شناورسازی برای اولین بار اجرا خواهد شد که جزییات این طرح پس از مشورت و تایید نهایی با دستگاه های بالادستی اعلام خواهد شد.

به گفته منصوری، قطعا با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در خصوص مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود البته هر دو مسئله نیاز به تایید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولین تصمیم گیر هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. همزمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار، ادارات، ارائه خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم با اجرای این تمهیدات تا حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل و فصل کنیم. البته اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت بگیرد.

نمایشگاه‌های پر مخاطب نیز باید در محل شهر آفتاب برگزار شود

وی درباره برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل شهر آفتاب نیز افزود: باید سوابق برگزاری نمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و پلیس راهور نیز بازنگری در این خصوص داشته باشد. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برگزاری نمایشگاه‌ها نقطه اختلاف است که باید این اختلاف را حل و فصل کرد. قطعا می‌توان نمایشگاه‌های تخصصی که مخاطب زیادی ندارد را در محل بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران برگزار کرد؛ چرا که این ظرفیت یک ظرفیت ویژه و در تراز بین‌المللی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. قطعا نمایشگاه‌های پر مخاطب نیز باید در محل شهر آفتاب که زیرساخت مناسبی در آن فراهم شده، برگزار شود.

استاندار تهران در خصوص احصا نقاط حادثه خیز در سطح استان تهران نیز گفت: نقاط حادثه خیز پیشتر در سطح استان تهران احصا شده و مقرر شده بود با جدول زمانبندی مناسب دستگاه‌ها نسبت به رفع این نقاط اقدام کنند، بخشی از کار اجرایی شده و در جلسه آینده شورای ترافیک استان گزارشی از این موضوع ارائه خواهد شد تا سایر نقاط حادثه خیز نیز مورد توجه قرار گیرد و نسبت به رفع آنها اقدام شود تا مسیرهای بین شهری و داخل شهرها اصلاح شود.

منصوری در خصوص خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به ویژه در بخش حمل و نقل نیز گفت: همه موظف هستیم تمام امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌ها را برای زوار حضرت اباعبدالله بکار بگیریم، لذا همه دستگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند تا سفری با کیفیت، آسان، ایمن و ارزان برای زائرین اتفاق بیفتد و این امر با نظارت محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اربعین از ایامی است که اگر غفلت کنیم دچار خسارت خواهیم شد. در مسیر عبوری زوار نباید هیچ اتفاقی بیفتد و خدمت رسانی به زائرین باید به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد و در این امر نیاز است بخش‌های راهداری و پایانه‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشند.

منصوری با اشاره به اینکه استان تهران برای راهپیمایی اربعین در داخل استان در مرزها و در داخل کشور عراق به زائرین خدمت رسانی خواهد داشت گفت: باید کمکی را در مرز داشته باشیم که در این مسیر شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری تهران باید ظرفیت‌های خود را بکار بگیرند و نباید در این حوزه کم بگذاریم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها