کد خبر: ۵۴۷۳
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
آقای منظور خبر داد
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۳ شرکت فولادی که اقدام به معاملات صوری کلان کرده و مرتکب فرار‌های مالیاتی سنگینی بودند، شناسایی شدند.
به گزارش جدید پرس:

آقای داوود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت:   این ۳ شرکت اقدام به معاملات صوری به طرفیت شرکت‌های کاغذی کرده بودند که با توجه به عدم معرفی ذی نفعان اصلی شرکت‌های صوری از طرف شرکت‌های فولادی ۳ گانه، برای این ۳ شرکت پرونده قضائی تشکیل شده و محاسبه مالیات و وصول بدهی‌های معوق شرکت‌های صوری یاد شده، با توجه به تعهد شرکت‌های فولادی در پرداخت بدهی مالیاتی شرکت‌های صوری به استناد ماده ۱۸۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از ۳ شرکت فولادی فوق در حال اجراست و هم اکنون پس از وصول اصل مالیات‌ها، در مرحله وصول جرایم قرار دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این ۳ شرکت فولادی در مجموع طی سال‌های ۹۱ تا ۹۷، تعداد ۵۹۸ رکورد از مجموع معاملات اقتصادی خود را به مبلغ ۵۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال به طرفیت ۲۳۶ شرکت کاغذی در سامانه معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی کشور درج کرده بودند که پس از رسیدگی در دادسرای جرایم اقتصادی تهران و تعهد پرداخت، هم اکنون پس از وصول مبلغ ۲۹۶ میلیارد ریال بابت اصل مالیات، مانده اصل و جرایم مالیاتی بابت معاملات صوری به مبلغ ۲,۸۶۴ میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز بابت جرایم مالیات عملکرد و ارزش افزوده شرکت‌های یاد شده در جریان وصول قرار دارد.

به گفته آقای منظور؛ این مهم با حمایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران در صدور احکام نمایندگی و پیگیری مؤثر دادسرای ناحیه ۳۲ (مفاسد اقتصادی) به نتیجه رسیده است.

با هوشمند شدن نظام مالیاتی، بخش مهمی از فرارهای مالیاتی شرکت‌های صوری شناسایی شده و برای آنها پرونده قضائی تشکیل شده و اسامی این شرکت‌ها نیز در لیست سیاه سازمان قرار گرفته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها