کد خبر: ۳۳۴۶
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید: امید واریم با افرادی که از ارز ۴۲۰۰ سوءاستفاده های کلان کرده و حقوق مردم را به یغما بردند، برخورد قضایی قاطعی شود، چرا که این ارز توسط افرادی که رانت داشتند، برای واردات کالا گرفته شد اما در این راستا استفاده نشد.
به گزارش جدید پرس:

 نماینده مردم تاکستان در مجلس  افزود: دولت قبل ارز ترجیحی را برای رسیدن کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم تخصیص داد اما این اقدام به هدف خود نرسید و متاسفانه ما شاهد رانت و فساد شدید ناشی از این تخصیص ارز بودیم؛ به عنوان مثال عده ای با دریافت این ارز اقدام به وارد کردن کالاهای دیگر مانند موبایل و یا فعالیت هایی مثل ساختن ساختمان و....کردند، همچنین بحث قاچاق معکوس نیز در این میان شکل گرفت؛ طبق پژوهش های مجلس بیش از ۶۵ الی ۷۰ درصد از توده مردم با حذف ارز ترجیحی موافق بودند.

 

رجب رحمانی بیان کرد: در نهایت،مسئولین به فساد ناشی از ارز ۴۲۰۰ پی بردند و این مساله سبب شد، در همه کمیسیون ها موضوع ساماندهی وضعیت موجود عنوان و بررسی  شود؛ متاسفانه نظارت بر این ارز بسیار ضعیف بود. در واقع ارز ترجیحی مشکلی از مردم حل و رفع نکرد و فقط سوء استفاده های کلان از این ارز توسط عده ای ویژه خوار صورت گرفت.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم حذف ارز ترجیحی عنوان کرد: مجلس این ارز را طبق چارچوب و شرایط خاص در لایحه بودجه۱۴۰۱ حذف کرد، طبق تبصره یک  قیمت کالاهای اساسی باید برابر با قیمت همان اقلام در شهریور۱۴۰۰ باشد و گرانی های اعمال شده در اقلام مختلف در حال حاضر به هیچ وجه قانونی نیست و سازمان های تعزیراتی، دولتی و حکومتی باید به طور قاطع با آن ها برخورد کنند.

 

رحمانی در ارتباط با جایگزین مناسب برای ارز ترجیحی نیز گفت: طبق جلساتی که در این راستا و برای جایگزین ارز ترجیحی برگزار شد، با توجه به دهک بندی های موجود، مبلغ  ۳۰۰ و۴۰۰هزار تومان به حساب افراد واریزمی شود تا زیر ساخت های لازم برای اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی ایجاد شود، زیرا واریز پول نقد خود سبب تورم می شود و همچنین ممکن است در جایی غیر از تامین سبد غذایی مردم خرج شود، در صورتی که هدف رساندن کالاهای اساسی و تامین سبد غذایی و حفظ سلامت مردم است.

 
 

وی در پایان افزود: امید واریم با افرادی که از ارز ۴۲۰۰ سوءاستفاده های کلان کرده  و حقوق مردم را به یغما بردند، برخورد قضایی قاطعی شود، چرا که این ارز توسط افرادی که رانت داشتند، برای واردات کالا گرفته شد اما در این راستا استفاده نشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها