کد خبر: ۲۴۱۹۱
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶۹ سنت معادل ۰.۹۵ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۱۹ سنت رسید.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه افزایش یافت، اما در آستانه سومین کاهش پیاپی هفتگی قرار دارد. افزایش نگرانی درمورد ضعف اقتصاد آمریکا و رشد آهسته تقاضا در چین مانع افزایش قیمت نفت می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۹ سنت معادل ۰.۹۵ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۴ سنت معادل ۰.۹۳ درصد افزایش ۶۹ دلار و ۲۰ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۸.۵ درصد و نفت آمریکا ۱۰.۳ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته‌اند. قیمت نفت از دو جهت تحت فشار قرار گرفته است. مشکلات جدید بخش بانک‌داری در آمریکا ترس از گسترش این چالش‌ها و رکود اقتصاد را افزایش داده و کاهش شگفت‌آور تولید کارخانه‌ای در چین خوش‌بینی نسبت‌به دورنمای تقاضا برای نفت در این کشور را از بین برده است.

فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌طرز غیرمنتظره‌ای در آوریل کاهش یافته، سفارش‌ها پایین آمده و تقاضای پایین داخلی بخش تولید را راکد کرده‌است.

از طرف دیگر، انتظار کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس ماه ژوئن تا حدی از قیمت نفت حمایت کرده‌است.

تاجران بر اطلاعات اشتغال آمریکا در ماه آوریل تمرکز کرده‌اند که قرار است در ساعات آینده منتشر شود و منتظرند با توجه به این اطلاعات بتوانند سلامت اقتصاد را بررسی کنند.

سرمایه‌گذاران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال‌رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را در اجلاس ماه ژوئن متوقف کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها