کد خبر: ۲۳۹۶۷
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
نرخ تورم در منطقه یورو در ماه آوریل به ۷ درصد رسید.
به گزارش جدید پرس:

اتحادیه اروپا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین وضع کرده است. با این حال تحریم‌ها همواره به مثابه شمشیری دو لبه عمل می‌کند که علاوه بر آسیب به مسکو، اتحادیه اروپا را نیز تحت تأثیر قرار داده است. افزایش بهای سوخت و جهش تورم از جمله پیامد‌های تحریم‌های روسیه برای بروکسل بوده است. 

به گزارش تل تریدر، یورواستات (مرکز آمار اتحادیه اروپا) در گزارش جدید خود از افزایش نرخ تورم در قاره سبز در ماه آوریل خبر داد. 

بر این اساس، تورم نقطه به نقطه در ماه آوریل در منطقه یورو ۷ درصد گزارش شده است. این در حالی است تورم در ماه مارس ۶.۹ درصد بود. 

ادامه افزایش نرخ تورم در منطقه یورو بدان معناست که سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ تورم در قاره سبز موفقیت‌آمیز نبوده است. پیش‌تر بانک مرکزی اروپا برای مقابله با تورم معادل نیم درصد نرخ بهره را افزایش داد.

با این وجود آمار‌های جدید نشان می‌دهد افزایش نرخ بهره در منطقه یورو نتوانسته است تورم را تحت کنترل در آورد. این در حالی است که افزایش نرخ بهره تبعات سنگینی برای بازار‌های مالی قاره سبز دارد و می‌تواند با افزایش رکود، خطر ورشکستگی بانک‌ها و مؤسسات مالی را افزایش دهد.

افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا گرچه باعث تقویت یورو در مقابل سایر ارز‌های معتبر بین‌المللی می‌شود، اما این مسئله بر بهای نفت و فلزات گرانبها تأثیر می‌گذارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها