کد خبر: ۱۴۱۱۲
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت موظف است از طریق سازمان برنامه و بودجه مبلغ صد و سی هزار میلیارد تومان برای بحث اشتغال ارائه کند اما متأسفانه هنوز ریالی اعلام نشده و مردم در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند.
به گزارش جدید پرس:

شهباز حسن‌پور بیگلری، نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به پرداخت نکردن وام از سوی بانک‌ها به مردم گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت موظف است از طریق سازمان برنامه و بودجه مبلغ صد و سی هزار میلیارد تومان برای بحث اشتغال ارائه کند اما متأسفانه هنوز ریالی اعلام نشده و مردم در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

او افزود: از طرفی برخی بانک‌ها به شعب استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام کردند که فعلاً وام‌ها مسدود است و افراد تنها از طریق عملکرد حساب خود وام دریافت کنند اما فردی که به دنبال دریافت ۵۰ میلیون تومان وام است چه عملکردی می‌تواند داشته باشد که از طریق آن وام دریافت کند و یا کارمند و بازنشسته ای که حقوقش در نیمه ماه تمام می‌شود و یا فردی که بیکار است چگونه می‌تواند در بانک عملکرد داشته باشد.

حسن‌پور بیگلری خطاب به دولت تصریح کرد: امیدوارم رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و مدیران بانک‌ها و از همه مهم‌تر تیم اقتصادی دولت سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند چراکه این وام‌ها ضروری هستند و مردم براساس نیاز روزمرگی خود چنین وام‌هایی را تقاضا کردند. در مجموع با توجه به افزایش هزینه‌ها باید هر چه زودتر در زمینه ارائه وام به مردم تصمیم‌گیری شود.

رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به واکنش نمایندگان نسبت به پرداخت نشدن وام‌ها خاطرنشان کرد: از طرفی پرداخت نشدن وام از طرف بانک‌ها منجر به دلخوری نمایندگان مجلس شده و در حقیقت تبدیل به یکی از دغدغه‌های ما شده است. چنانکه مجلس به این قضیه ورود پیدا کرده و غیر از صحن علنی مجلس کمیسیون اقتصادی هم به قضیه پرداخت نشدن وام‌ها ورود پیدا کرده است.

حسن‌پور بیگلری در پاسخ به اینکه بنابراین دولت پول دارد و وام نمی‌دهد یادآور شد: این شرایط زیبنده دولت نیست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها