کد خبر: ۱۰۵۰۰
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
نایب رییس انجمن داروسازان ایران گفت: متاسفانه پس از دو ماه از اجرای طرح دارویار سازمان بیمه تامین اجتماعی هنوز مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است
به گزارش جدید پرس:

علی فاطمی در مصاحبه ای افزود: طرح دارویار یک طرح ملی بزرگ است که به رفع مشکلات صنعت داروسازی کمک کرده است و تداوم این طرح اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: با کمک این طرح صنعت داروسازی معطل ارز دولتی نیست و امیدواریم قاچاق و کمبود دارو‌ها در آینده نزدیک کاهش یابد.

فاطمی با بیان اینکه تداوم این طرح منوط به رعایت تعهدات سازمان‌های بیمه به وظایف خود است، ادامه داد: در حال حاضر داروخانه‌ها بجای دولت پرداخت یارانه دارو به مردم را انجام می‌دهند و داروخانه‌ها دارو را به قیمت جدید می‌خرند و به بیماران بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ می‌دهند.

نایب رییس انجمن داروسازان با اشاره به عملکرد سازمان بیمه سلامت و عمل به تعهدات خود در طرح دارویار گفت: سازمان بیمه سلامت تمام تعهدات خود را به موقع به داروخانه‌ها پرداخت و مطالبات تیر و مرداد را پرداخت کرده است، اما با گذشت دوماه از اجرای این طرح سازمان تامین اجتماعی هیچ پرداختی نداشته است.

وی ادامه داد: حد تاب آوری داروخانه‌ها محدود است و از مسئولان سازمان تامین اجتماعی توقع داریم مطالبات داروخانه‌ها را به موقع پرداخت کنند، چون بنا بر گفته مسولان سازمان برنامه و بودجه مشخص است منابع لازم این طرح در اختیار بیمه‌ها قرار گرفته است، اما مشخص نیست علت تاخیر تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها چیست.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها