کد خبر: ۹۸۴۴
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
مهدی جلدها را در اختیار گرفت
عملکرد درخشان مهدی طارمی پس از چند روز کابوس وار، تمجید تمامی روزنامه های ورزشی پرتغال را در پی داشت.
به گزارش جدید پرس:

پس از اخراج در دیدار برابر اتلتیکو مادرید، گلزنی و پاس گل مقابل چاوز، بهترین واکنش ممکن برای طارمی در برابر سیل انتقادات از مهاجم ایرانی بود. چند روز سخت، به هر نحوی که بود سپری شد و مهدی با درخشش برابر حریف شب گذشته پورتو جواب منتقدان را به خوبی داد.

عکس مهاجم بوشهری را می توان روی صفحه نخست تمام روزنامه های ورزشی پرتغال مشاهده کرد. حالا همه لب به تمجید از طارمی گشوده اند و حتی روزنامه چاپ لیسبون (شهر رقیب پورتو) چند صفحه از شماره امروز خود را به تمجید از این بازیکن اختصاص داده است.
 

در یادداشتی که به قلم نونو راپوسو در روزنامه آبولا منتشر شده، آمده است:

 

«کسانی هستند که در هنر استعداد دارند، بعضی در نوشتن و برخی دیگر در علوم مختلف. افرادی در ریاضی مستعد هستند و برخی دیگر برای ورزش. اما طارمی بدون شک استعدادی در فوتبال و به خصوص گلزنی دارد. اما گاهی اوقات انگیزه ای نیز برای گرفتن خطا در محوطه جریمه در او وجود دارد.

با این حال، این سقوط (تلاش برای گرفتن پنالتی)، در آن حدی نیست (آنقدر غیرطبیعی نیست) که برخی انتظار دارند او باید از آن دوری کند. چیزی که حتی سرجیو کونسیسائو نیز در مورد کمپینی علیه مهاجم پورتو، صحبت کرده بود.

مهاجم ایرانی، این هفته پس از اخراج در لیگ قهرمانان اروپا برابر اتلتیکو مادرید، دقیقاً به دنبال یکی از آن سقوط هایی بود (تلاش برای گرفتن پنالتی) که در نهایت به برچسب زدن به او منجر شد (اتهام شبیه سازی و غواصی که در پرتغال به طارمی زده می شود)، او سپس این اظهارات را در توییتر خود بیان کرد: "من فقط به پورتو و طرفدارانمان اهمیت می‌دهم و فقط برای آنها بازی می‌کنم. تنها چیزی که به آن اهمیت می‌دهم عملکردم در این تیم است. بقیه چیزها..."

ایرانی با شهرتی شناخته می شود که نمی تواند برای یک گلزن قهار، خوشایند باشد. اما این بهایی است که باید پرداخت و طارمی واقعاً باید نگران باشد. از آنجا که این برچسب‌ها، کسب شهرت بد، عواقبی دارد و حتی منصفانه نیست که مهاجم پورتو را بیشتر به خاطر شیرجه زدن به یاد آورد تا گلزنی هایش...

حتی اگر به قول سرجیو کونسیسائو به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای، او باید "به آن عادت کند، زیرا درآمد خوبی دارد". سرمربی اف سی پورتو قبلا اذعان کرده بود: «ما باید به انتقادات منفی و مثبت گوش کنیم». پس طارمی عزیز! بدان که این یک انتقاد منفی نیست، قبلا داوران تنها از راه مشاهده تصمیم گیری می کردند ولی اکنون با وجود VAR برای گرفتن خطاهای مهم، غربالگری می شود! (برای گرفتن پنالتی باید از فیلترهای زیادی عبور کرد) سقوط واقعا اجتناب ناپذیر است... همانطور که دیروز در دقیقه 1+45 این اتفاق برای تو رخ داد، اما نه برای پنالتی، بلکه برای یک ضربه آزاد، چون هنوز خارج از محوطه بود.

چیزی که باید برای طارمی باقی بماند، فقط گل ها و پیروزی هایی باشد که با اژدها به دست می آورد. مثل دیروز که خیلی زود شروع به طراحی آن ها کرد تا تیمی را در وسط بازی های لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا آرام کند. زیرا طارمی «همیشه یک ورزشکار فوق العاده است». او در میان 3 ورزشکار برتر با بیشترین میزان دوندگی است و برای چرخش توپ از خط هافبک در صدر مهاجمان قرار دارد.

مربی اف سی پورتو حتی قبل از بازی با چاوز این نکته را یادآور شد که طارمی علاوه بر گلزن بودن، پاس گل هم می دهد. حالا بعد از بازی، او یک گل دیگر برای اضافه کردن به رکوردهایش دارد، بهترین شروع از زمان ورود به پرتغال با 6 گل در هشت بازی اول فصل  و همچنین یک پاس گل دیگر؛ این طارمی است!»

آبولا در صفحه دیگری از شماره امروز خود، عملکرد بازیکنان پورتو را مورد ارزیابی قرار داده و با دادن نمره 8 به طارمی و انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن زمین نوشته است:

«زندگی یک مهاجم در جرقه های داغ سپری می شود، در تصمیم گیری های بسیار سریع که می تواند زندگی را برای او به بهشت یا جهنم تبدیل کند. روز چهارشنبه در مادرید و مقابل اتلتیکو، بازیکن ایرانی با شبیه سازی برای گرفتن پنالتی، به عنوان یک بازیکن شرور در میدان شناخته شد که کارت زرد دوم و در نتیجه اخراج را به همراه داشت. دیروز هنوز عقربه های ساعت به دقیقه سوم یعنی 180 ثانیه نرسیده بود و او با یک ضربه سر، گل نخست بازی را به ثمر رساند. طارمی به کار خود ادامه داد و بسیار فعال بود و در دقیقه 64 با یک توپ گیری به سمت دروازه حریف دوید و پاس گل دوم را به اوانیلسون داد. به طور خلاصه، طارمی نتیجه بازی را تعیین کرد.»

روزنامه رکورد نیز به درخشش طارمی اشاره کرده و در یکی از صفحات خود عملکرد این بازیکن در طی فصل جاری را مورد ارزیابی قرار داده است. رکورد در وصف طارمی نوشته است:

«طارمی یک کمپین دیگر را سازماندهی می کند!

طارمی آنقدر به زندگی جنجالی عادت کرده که تاثیری در عملکرد او ندارد. برعکس، مهاجم پورتو بیشتر به دنبال سازماندهی است، بله، کمپینی متمرکز بر تایید بهترین شروع شخصی تا کنون. (بهترین شروع طارمی از ابتدای یک فصل، طی دوران فوتبال حرفه ای او)

در هفته اخیر، بحث بر سر این که آیا اخراج او به تیم پورتو در مادرید آسیب رسانده است و 10 نفره شدن آنها با شکست مرتبط است یا خیر، شدید بود. با این حال به محض به صدا درآمدن سوت آغاز بازی، چیزی که مشاهده شد این بود که طارمی با تمرکز کامل روی دروازه حریف و گلزنی درست در دقیقه سوم، آغازگر پیروزی پورتو بود.

او راه را برای پیروزی مقابل چاوز باز کرد، زمانی که بازی در حال پیچیده شدن بود، از استیون ویتوریا (مدافع چاوز) پیشی گرفت، فلاوینس ها (لقب تیم چاوز) را به خود مشغول کرد و با یک پاس، اوانیلسون را در موقعیت گلزنی قرار داد.»

روزنامه Jornal de Notícias نیز در صفحه اول خود عکسی از مهدی طارمی را کار کرده و نوشته است:

«طارمی در جای مناسب، یک ضربه سر برای خاموش کردن انتقادات!

پس از جنجال اخراج مقابل اتلتیکو مادرید، مهاجم ایرانی در پیروزی پر گل اژدها مقابل چاوز گلزنی کرد. نتیجه ای که به تیم سرجیو کونسیسائو اجازه می دهد تا با سه امتیاز پشت سر بنفیکا باقی بماند.

مهدی طارمی قبلا به خوبی در این زمینه هشدار داده بود. پس از انتقاداتی که به او برای اخراج در لیگ قهرمانان اروپا در برابر اتلتیکو مادرید وارد شد، این بازیکن ایرانی تضمین داد که فقط به فکر هواداران پورتو است.

کمپین بی ثبات کردن طارمی که در آستانه بازی توسط سرجیو کونسیسائو محکوم شد، ظاهراً هیچ تأثیری نداشت. این ملی پوش ایرانی کارت قرمزی را که در لیگ قهرمانان اروپا دیده بود فراموش کرد و تنها دو دقیقه و 22 ثانیه طول کشید تا پورتو با ضربه سر طارمی به مسیر پیروزی بازگردد.»

روزنامه اوجوگو نیز از غافله عقب نماند و با انتشار تصویر لحظه شادی پس از گل اوا نیلسون و طارمی، به تمجید از ستاره ایرانی پورتو پرداخت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها