کد خبر: ۹۸۳۷
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
قهرمان المپیک وارد می شود؛ به امید جبران ناکامی روز اول
در دومین روز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، چهار فرنگی کار باتجربه از جمله قهرمان المپیک توکیو به مصاف رقبا می روند.
به گزارش جدید پرس:

دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز آغاز خواهد شد که ملی پوشان کشورمان در روز اول این مسابقات عملکرد جالبی نداشتند و تنها ناصر علیزاده بود که توانست به جدول شانس مجدد وزن 87 کیلوگرم راه پیدا کند. در مسابقات امروز، رقابت های مقدماتی اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم و همچنین رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم برگزار خواهد شد.


علاوه بر ناصر علیزاده که برای رسیدن به مدال برنز وزن 87 کیلوگرم تلاش خواهد کرد، چهار نماینده دیگر ایران یعنی علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، پژمان پشتام و محمدهادی ساروی به میدان خواهند رفت که برخلاف دیروز، هر 4 نفر سابقه ایستادن بر سکوی دنیا را در کارنامه دارند. گرایی و ساروی تنها طلایی های ایران در اسلو هستند که امسال نیز به عضویت تیم ملی در آمده اند و پشتام نیز سال گذشته به مدال برنز جهان دست پیدا کرد. نجاتی هم که خود در سال 2019 عنوان سوم جهان را کسب کرد، جایگزین میثم دلخانی مصدوم شده است که سال گذشته در اسلو به مقام قهرمانی وزن 63 کیلوگرم رسید. 
در ادامه این مطلب، اتفاقات مهم روز دوم را به صورت لحظه به لحظه برای شما مخابره خواهیم کرد:

 پوشش زنده خبری

20 شهریور 1401 ساعت 16:15

* تماشاگران ایرانی مثل همیشه در صربستان هم کشتی گیران را تنها نگذاشتند و دائما به تشویق شاگردان محمد بنا می پردازند.

20 شهریور 1401 ساعت 16:11

* تماشاگران ایرانی مثل همیشه در صربستان هم کشتی گیران را تنها نگذاشتند و دائما به تشویق شاگردان محمد بنا می پردازند.

20 شهریور 1401 ساعت 16:11

97کیلوگرم:

* ساروی هم با اقتدار آغاز کرد. در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در مقابل فلیکس بالدوف از نروژ قرار گرفت که ساروی پس از اخطار کم کاری داوران توانست دو بارانداز را در حالت خاک اجرا کند تا وقت اول را با برتری ۵ بر صفر به پایان برساند. نماینده کشورمان در وقت دوم نیز با کمرگیری حریف را خاک کرد و پس از آن هم یک بار او را از تشک خارج کرد تا با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شود.

20 شهریور 1401 ساعت 15:57

۶۷ کیلوگرم:

* قهرمان المپیک مقتدرانه شروع کرد. در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در نخستین دیدار خود به مصاف امانتور اسماعیلوف قرقیزستانی و قهرمان آسیا رفت که پس از اینکه حریف با اخطار کم کاری در خاک او نشست، با اجرای یک کنده زیبا ۴ امتیاز گرفت و به دلیل اینکه اسماعیلوف در هنگام اجرای فن گرایی، دستانش را دور پاهای او قفل کرده بود، یک اخطار هم به او دادند تا نتیجه ۷ بر صفر شود. در ادامه نیز گرایی با یک سر زیر بغل حریف را خاک کرد تا در همان وقت اول با نتیجه ۹ بر صفر کار را به پایان برساند.

20 شهریور 1401 ساعت 15:18

۶۳ کیلوگرم: 
* علیرضا نجاتی بعد از پیروزی مقابل پاپی: فقط خدا را شکر می کنم. تمرینات خوبی داشتم و حریفان را هم با مربیان آنالیز کرده بودیم. کشتی ها واقعا سنگین است. پاپی هم هموطن ماست و هر جا باشد، برای ما عزیز است.

20 شهریور 1401 ساعت 15:17

۶۰ کیلوگرم: 
* ویکتور سیوبانو مولداویایی که سال گذشته قهرمان وزن ۶۰ کیلو شده بود، با نتیجه ۹ بر صفر از سد آکر العبیدی گذشت تا حریف علیرضا نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی باشد.

20 شهریور 1401 ساعت 15:17

۶۳ کیلوگرم * نجاتی، فاتح نبرد تمام ایرانی. در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی به مصاف عبدالمحمد پاپی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آلمان، رفت که پس از اخطار کم کاری داوران به حریف، او را به بیرون پرتاب کرد و یک امتیاز دیگر گرفت. در وقت دوم هم داوران را مجاب کرد تا یک اخطار کم کاری دیگر به پاپی بدهند ولی نتوانست در حالت خاک فنی بزند. در ادامه، به نجاتی اخطار کم کاری دادند که پاپی یک سالتو بارانداز ۴ امتیازی را اجرا کرد و ۴ بر ۳ پیش افتاد اما نماینده کشورمان در ثانیه های پایانی توانست با یک خاک و یک بارانداز ۴ امتیاز دیگر بگیرد و ۷ بر ۴ به پیروزی برسد.

20 شهریور 1401 ساعت 15:00

وزن ۸۲ کیلوگرم* کاراپت چالیان ارمنستانی موفق شد فیلیپ ساسیچ از کرواسی را ۳ بر ۱ شکست دهد تا حریف پژمان پشتام در مرحله یک هشتم پایانی وزن ۸۲ کیلوگرم شود.

20 شهریور 1401 ساعت 15:00

وزن ۹۷ کیلوگرم* تادئوس میچالیک لهستانی و نفر سوم المپیک توکیو در وزن ۹۷ کیلوگرم، با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب بک سلطان محموداف قرقیزستانی شد تا نخستین نتیجه مهم وزن ۹۷ کیلوگرم نیز به ثبت برسد.

20 شهریور 1401 ساعت 14:59

* در وزن ۹۷ کیلوگرم، فلیکس بالدوف نروژی با نتیجه ۵ بر ۱ برابر لیو ین از چین به برتری رسید تا در دور بعد به مصاف محمد هادی ساروی برود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها