کد خبر: ۹۶۱۵
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
از رامین رضاییان تا کریم‌ انصاری‌فرد
شاید مهمترین نکته اردوی پیش‌روی تیم‌ملی، حضور بازیکنان مغضوب اسکوچیچ در لیست کارلوس کی‌روش باشد.
به گزارش جدید پرس:

 روز گذشته سرانجام گمانه‌زنی چند روزه خبرنگاران و وبسایت‌های ورزشی در مورد برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش به تیم ملی رنگ حقیقت به خود گرفت و تصویری خندان از سرمربی پرتغالی در کنار یوز ایرانی روی صفحه اینستاگرام فدراسیون فوتبال نقش بست تا رسما هدایت تیم ملی به کارلوس کی‌روش سپرده شود.

این اتفاق در حالی رقم خورد که اسکوچیچ تا 48 ساعت قبل و در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد تغییرات به این سرعت انجام شوند، خود را آماده اعلام لیست نهایی‌اش برای اردوی اتریش می‌کرد و حتی یک روز قبل از برکناری، در ورزشگاه دستگردی برای تماشای بازی پرسپولیس - هوادار حضور یافت که این آخرین حضور او در میادین ورزشی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نیز بود.

اگرچه زمزمه اخراج اسکوچیچ مدتهاست که در فدراسیون پیچیده و از انتخابات این نهاد بدین‌سو با صدای بلندتری هم تکرار می‌شد اما در روزهای گذشته بحث اصلی پیرامون تیم‌ملی، لیست سرمربی کروات بود که اگر تحولات به سمت دیگری می‌رفت و در خروجی وبسایت فدراسیون قرار می‌گرفت، جنجال جدیدی را به پا می‌کرد؛ لیستی که احتمالا نام 5 بازیکن باسابقه در آن قرار نمی‌گرفت تا اعتراضات به اسکوچیچ وارد سطح دیگری شود.

 

آنطور که از گوشه و کنار خبر می‌رسید، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد پنج بازیکنی بودند که قرار به دعوت از آنها نبود که در این بین مرتضی و رامین با حضور در پرسپولیس و سپاهان حمایت بدنه هواداری این دو تیم را متوجه خود می‌دیدند و سه بازیکن دیگر هم باتوجه به سابقه ملی طولانی، از حمایت و اثر قابل توجهی داخلی و خارجی در تیم ملی برخوردار بودند.

با این حال اما در نهایت کار به شکلی پیش رفت که آنها قرار است در لیست تیم ملی قرار بگیرند تا 5 چهره مغضوب دراگان اسکوچیچ، مهمترین تغییر را در لیست بعدی تیم ایران رقم زده باشند. پورعلی‌گنجی پیش از این یک بار در بازی با لبنان به لیست دعوت شد و باتوجه به بازگشت از مصدومیت، حضورش در تیم ملی قابل تصور بود اما اسکوچیچ ترجیح می‌داد که بازیکنان دیگری را فرا بخواند. حاج‌صفی که در ترکیب آاک آتن فیکس بازی می‌کند، در صورت عدم دعوت بازوبند را از دست می‌داد و کریم انصاری‌فرد نیز با غیبت در دومین اردوی متوالی، جایگاه خود را به نفرات دیگر واگذار می‌کرد.

در این بین مورد جالب مربوط به سعید عزت‌اللهی که پای ثابت اردوهای تیم ملی در دوران دراگان اسکوچیچ بود و پس از غیبت کوتاه در زمان ویلموتس، به مرد کلیدی تیم‌ملی تبدیل شده بود اما سرمربی کروات باتوجه به اینکه عزت‌اللهی در این مدت بدون تیم بود و در وایله هم بازی نمی‌کرد، قصد داشت شماره شش تیم ملی را حداقل در این اردو به بازیکنی بدهد که به زعم او در شرایط بازی است.

اما مهمترین مغضوب دراگان اسکوچیچ، رامین رضاییان است که در مدت سرمربیگری مرد کروات همه راه‌ها را امتحان کرد که به تیم ملی برسد اما به در بسته خورد. او حتی پس از اینکه در یافت اسکو به بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند و در تیم خود فیکس هستند، میدان می‌دهد، تصمیم گرفت به ایران بازگردد و با پرسپولیس به پیراهن تیم ملی برسد اما حتی این راه هم برای او کار نکرد.

با تمام این تفاسیر اما باید منتظر اعلام فهرست نهایی از سوی فدراسیون فوتبال و شاید کارلوس کی‌روش ماند و دید که کدام بازیکنان در لیست خواهند بود.

با این حال تیم‌ملی ایران با لیستی جدید و شمایلی تازه خود را آماده اردوی اتریش و تقابل با سنگال و اروگوئه خواهد کرد. دو دیداری که با حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت و بعضی از بازیکنان جدید در داخل زمین برگزار می‌شود و ایده‌های مرد پرتغالی برای جام جهانی را روشن می‌کند؛ جامی که ایران برای سومین بار با هدایت مرد پرتغالی در آن حضور خواهد یافت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها