کد خبر: ۹۶۰۶
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کار فدراسیون سخت‌تر شد
شاید اگر پرونده حضور جواد نکونام در تیم ملی نیز مثل کارلوس کی‌روش در سکوت پیش می‌رفت شاهد حضور او در جام جهانی بودیم.
به گزارش جدید پرس:

مهم‌ترین نکته در پروسه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی و قطع همکاری با دارگان اسکوچیچ آن سکوتی بود که مهدی تاج و مهدی محمدنبی به عنوان دو عامل اصلی وقوع این اتفاق، داشتند. رئیس و نایب رئیس جدید فدراسیون تا زمانی که موافقت هیئت رئیسه برای تغییر کادر فنی نگرفتند و هم‌چنین توافقی نهایی با مرد پرتغالی نداشتند، علاوه بر سکوت، حتی برکناری اسکوچیچ را تکذیب کردند. دلیل این کار هم از اول مشخص بود؛ عدم ایجاد حاشیه و اظهار نظراتی که در فوتبال ایران عادی شده است. این مسئله را هم منصور قنبرزاده با حضور در تلویزیون تایید کرد و به گفت و گو درباره آن پرداخت. 

از همان روزی که خبر توافق فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش بیرون آمد، یکی از مهم‌ترین اخبار حول محور تیم ملی، تمایل مربی جدید پرتغالی به حضور جواد نکونام در کادر فنی‌اش بود. ماموریت جدید تاج و تیم مدیریتی‌اش این بود اول با سرمربی و سپس با باشگاه فولاد خوزستان مذاکره کرده و رضایت آن‌ها برای این جا به جایی را جلب کنند. موضوعی که باز هم در سکوت پیش رفت اما اظهار نظر نایب رئیس دوم فدراسیون کار را برای انجام این مهم سخت کرد. 

منصور قنبرزاده که شب گذشته مهمان بخش خبری ویژه شبکه خبر بود، در میان صحبت‌هایش به حضور جواد نکونام در تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: ((قرار شد آقای نکونام به عنوان یک مربی ایرانی که کاپیتان تیم ملی بوده و یکی از مربیان موفق ما هستند برای جانشین پروری به تیم ملی بیایند)). در این میان قنبرزاده با سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا موافقت مدیران فولاد برای انجام این کار را گرفته‌اند یا خیر، مواجه شد و این چنین پاسخ داد: ((آقای تاج صحبت‌هایی با آن‌ها انجام داده که در حالت مذاکره است)). بلافاصله مجری برنامه اعلام کرد ظاهرا مدیران فولاد موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده و نکونام دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که نایب رئیس دوم فدراسیون به آن اشاره داشت نظر هیئت رئیسه برای جانشین پروری و استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی برای آینده بود.

اما چند دقیقه بعد واکنش باشگاه فولاد خوزستان به اظهارات قنبرزاده همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. این باشگاه با انتشار بیانیه مخالفتش با حضور نکونام در تیم ملی را اعلام کرد و حمیدرضا گرشاسبی در مصاحبه‌ای که با ورزش سه داشت گفت: ((ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم و اصلا اینطور نیست که موافقت کرده باشیم و این داستان‌ها وجود داشته باشد. هیچ تماسی(از سوی فدراسیون فوتبال) در این‌باره که چنین موضوعی قطعیت دارد، با ما انجام نشده است.))

با این وجود به نظر می‌رسد روند انتقال جواد نکونام از فولاد به تیم ملی برای فدراسیون سخت‌تر از قبل پیگیری می‌شود و حالا مدیران این باشگاه خوزستانی سر سختی بیشتری از خود نشان می‌دهند. شاید اگر این پرونده هم به مانند کارلوس کی‌روش در سکوت پیش می‌رفت همه چیز طبق میل سرمربی جدید تیم ملی و مدیران فدراسیون بود. هر چند که حالا نیز همه چیز تمام نشده؛ شاید آن سیاست جانشین پروری که از آن به صراحت صحبت می‌شود سرمربی فولاد را مجاب کند که خود برای حضور در تیم ملی اعلام رضایت کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها