کد خبر: ۹۱۴۶
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
ارزش گذاری سرخ‌ها در لیگ بیست و دوم
با جذب شیخ دیاباته، لیست پرسپولیس برای فصل دشوار و رقابتی بیست و دوم تکمیل شد.
به گزارش جدید پرس:

شیخ دیاباته آخرین خرید تابستانی پرسپولیس محسوب می‌شود که با انتقالی آزاد از الغرافه به جمع سرخپوشان پایتخت ملحق شد تا شمار خریدهای این فصل یحیی گل‌محمدی به عدد 9 برسد و لیست بازیکنان خارجی تیم نیز تکمیل شود؛ این در حالی است که هنوز یک جای خالی در فهرست بزرگسالان پرسپولیس باقی‌مانده که ممکن است با تقویت تیم در زمستان پر شود.

تیم یحیی در چهار بازی ابتدای این فصل، عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته خیلی زود با گذر از سایر مدعیان، به صدر جدول برسد و خود را در قامت یک مدعی تمام عیار نشان دهد. این وضعیت تیمی است که پس از فصلی ناامیدکننده، با تحول در پنجره تابستانی، حالا به تیمی قدرتمند و پرستاره تبدیل شده و با جذب دو مهاجم خارجی، پرتوان‌تر از همیشه در خط حمله، پای به ادامه رقابت‌ها خواهد گذاشت.

پرسپولیس فارغ از بازیکنان جوان که شاید برای پرکردن لیست و کسب تجربه حضور داشته باشند، 23 بازیکن فعال دارد که در این چهار بازی نیز به میدان رفته یا در ادامه شانس بالایی برای حضور در زمین دارند؛ بازیکنانی که ماموریت کسب جام پس از سی هفته دشوار را روی شانه‌های خود حس می‌کنند.

* خط دفاع و دروازه پرستاره
پرسپولیس در خط دروازه علیرضا بیرانوند را به عنوان گلر شماره یک دارد که او عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشته و توانسته نمایش‌های مطمئن گذشته را در ترکیب تیمش تکرار کند. این در حالی است که احمد گوهری نیز با تجربه حضور در پارس جنوبی، نفت آبادان و... ذخیره قابل قبولی برای این دروازه‌بان ملی‌پوش محسوب می‌شود.

 خط دفاع و دروازه پرسپولیس فصل را بدون گل خورده سپری می‌کند

در بین مدافعان پرسپولیس نیز حضور پورعلی‌گنجی، گولسیانی، نعمتی و فرجی باعث شده تا آرامش کامل در پست دفاع مرکزی ایجاد شود و البته وحدت حنانوف جوان نیز در دسترس است. نکته جالب اینکه نعمتی فعلا در سمت چپ بازی می‌کند و عملکرد قابل قبولی هم داشته است. در جناح راست دانیال اسماعیلی‌فر حضور دارد که ستاره سرخپوشان به حساب می‌آید.

خط میانی؛ سریع، خشن، خلاق
پرسپولیس یکی از بهترین خطوط میانی لیگ برتر ایران را در اختیار دارد و حضور ستاره‌های پرتعداد، امکان‌ زیادی را به یحیی گل‌محمدی خواهد داد. کمال، سرلک و اسدبیگی سه بازیکنی هستند که برای پست هافبک دفاعی در اختیار یحیی هستند تا سرمربی پرسپولیس امکان استفاده از یک یا دو هافبک دفاعی را داشته باشد و سروش رفیعی نیز برای زوج‌سازی به عنوان هافبک مرکزی یا بازیساز حضور خواهند داشت.

خط هافبک باتجربه پرسپولیس برای فصل جدید

سیامک نعمتی، سعید صادقی و محمد عمری سه هافبک راست پرسپولیس هستند که البته پست تخصصی صادقی هافبک چپ است اما یحیی فعلا از او در جناح مخالف استفاده کرده است. وحید امیری و مهدی ترابی نیز دو هافبک چپ پرسپولیس هستند که البته می‌توان به این لیست نام امید عالیشاه را هم اضافه کرد که فعلا در پست مهاجم به میدان می‌رود.

* خط حمله بین‌المللی تقدیم به یحیی
پرسپولیس در خط حمله مشکلات زیادی داشت اما حالا جذب شیخ دیاباته و یورگن لوکادیا باعث شده تا قرمزها با حداکثر خطر به مصاف رقبا بروند. حامد پاکدل و مهدی عبدی دو مهاجم داخلی این تیم محسوب می‌شوند و امید عالیشاه کاپیتان سرخپوشان نیز در قامت مهاجم سایه بازی می‌کند.

شاید خطرناکترین خط حمله لیگ برتر ایران

* ستاره‌هایی با برچسب میلیون یورویی
در بین بازیکنان پرسپولیس یورگن لوکادیا با ارزش 2 میلیون یورو به عنوان ارزشمندترین بازیکن پرسپولیس و لیگ برتر ایران مطرح شده و پشت سر او علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی حضور دارند. پرسپولیس 12 بازیکن دیگر با برچسب بیشتر از 500 هزار یورو را دارد که نام شیخ دیاباته نیز در بین آنها دیده می‌شود. امیری، پاکدل، احمدی، گولسیانی، حنانوف، گوهری، اسدبیگی و عمری هم دیگر بازیکنان پرسپولیس هستند.

لوکادیا، بیرانوند و ترابی با ارزشترین بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شوند

نکته جالب اینکه اگر ترانسفر مارکت مبنا باشد و بازیکنان پرسپولیس بر اساس ارزش خود دستمزد بگیرند، حقوق آنها 500 میلیارد تومان خواهد شد اما بر اساس اسناد منتشره در کدال، مجموع قرارداد بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس حتی با پاداش، به 300 میلیارد هم نمی‌رسد تا مشخص شود تا چه حد تفاوت میان «ارزشگذاری ترانسفرمارکت و دستمزد واقعی» وجود دارد و این دو نباید اشتباه گرفته شود.

* قرارداد 7 بازیکن به پایان می‌رسد
در پایان لیگ بیست و دوم قرارداد 7 بازیکن پرسپولیس به پایان خواهد رسید که در این بین قرمزها کار دشواری برای تمدید با لوکادیا، سرلک و صادقی خواهند داشت و شاید این پروژه بزرگ درویش در صورت ادامه حضور روی صندلی مدیریتی پرسپولیس باشد.
ترابی، اسماعیلی‌فر، پورعلی‌گنجی، نعمتی، کمال، سروش، امیری، گولسیانی، گوهری و حنانوف بازیکنانی هستند که فصل آینده هم تحت قرارداد هستند که در صورتی که قرارداد عالیشاه تمدید نشود، کامیابی‌نیا به کاپیتان اول پرسپولیس تبدیل خواهد شد.

قرارداد 7 بازیکن پرسپولیس این فصل به پایان می‌رسد.

علیرضا بیرانوند، مهدی عبدی، محمدمهدی احمدی و سینا اسدبیگی نیز تا پایان لیگ بیست و چهارم تحت قرارداد هستند و دیگر بازیکنان جوان پای برگه قرارداد 5 ساله را امضا کرده‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها