کد خبر: ۹۰۲۱
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
نمایندگان فیفا خشمگین شدن
کاپ جام جهانی روز گذشته در ایران رونمایی شد که حواشی زیادی داشت.
به گزارش جدید پرس:

 ایران به عنوان چهارمین کشور از بین ۳۲ تیم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که روز گذشته (پنج شنبه) کاپ جام جهانی در آن به نمایش درآمد.

هرچند برخلاف سایر کشورها خبری از حضور چهره های مطرح دنیای فوتبال در ایران و اسپانسری که فیفا برای این اقدام در نظر گرفته در کشورمان نبود اما کاپ جام جهانی همراه با ۳ نماینده فیفا و البته با تشریفات کامل و رعایت حفاظتی بالا وارد کشورمان شده که از فرودگاه امام خمینی به سالن همایش های برج میلاد انتقال داده شد.

برای رونمایی از این کاپ جمع کثیری از چهره‌های شاخص فوتبالی کشورمان، مدیران وزارت ورزش، مسئولان فدراسیون فوتبال، کادرفنی تیم ملی، ملی پوشانی مثل وحید امیری و مرتضی پورعلی گنجی و البته مدیران شهری تهران در برج میلاد حضور داشتند.

قرار بود این مراسم از ساعت ۱۴ آغاز شود اما به دلیل بی نظمی در سالن با حدود یک ساعت تاخیر برگزار شد. با این وجود  در لحظات ابتدایی آغاز رسمی، مراسم به صورت شکیل در حال برگزاری بود.

با این وجود دقایقی پس از رونمایی از کاپ و در شرایطی که جواد خیابانی، مجری مراسم از بسیاری از نفرات دعوت کرد برای عکس گرفتن با جام روی سن بیایند، ناگهان بی نظمی بسیار عجیبی ایجاد شد به شکلی که به جز اهالی رسانه بسیاری از حاضران در محل روی سن رفتند تا به هر طریقی با جامی که قرار است روز ۲۷ آذر به تیم قهرمان جهان در ورزشگاه لوسیل قطر تحویل داده شود، عکسی به یادگار بگیرند.

این موضوع سبب عصبانیت بیش از اندازه نمایندگان فیفا شد و آنها برای در امان ماندن جام مجبور شدند خیلی زود آن را مهر و موم کرده و با قراردادن در چمدانی مخصوص آب سالن خارج کنند.

نکته تاسف آور این است در شرایطی که انتظار می رفت به دلیل غیبت هواداران، نظم خاصی در سالن وجود داشته باشد اما مسئولان و فوتبالی های حاضر در برج میلاد که در حالت طبیعی انتظارات از آنها برای حفظ نظم بسیار بالاتر از مردم عادی است هیجان زده شده و کار را به جایی رساندند که نمایندگان فیفا مات و مبهوت تلاش کنند آسیبی به این جام باارزش نرسد

از طرفی جدا از افراد متفرقه که برای عکس گرفتن با جام به هر طریقی متوسل شدند، برخی چهره ها نیز به یک یا دو عکس قانع نبوده و سعی داشتند با حالت های مختلف عکس خاطره سازی با این کاپ بگیرند‌.

به هر حال کشور ایران در میزبانی از معتبرترین جام جهان ورزش نمره منفی گرفت و این موضوع برای کشور متمدن و فرهنگ اصیل ایرانی چندان جالب نبود و شاید دیگر جام جهانی را در کشورمان نبینیم.

ایران

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها