کد خبر: ۱۱۴۹۸
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
طارمی در ۸ بازی این فصل برای پورتو روی ۸ گل تأثیر مستقیم داشته؛ میانگین یک‌تأثیر روی گل در هر بازی؛ ۵ گل و ۳‌پاس‌گل.
به گزارش جدید پرس:

 کارلوس کی‌روش این‌بار استثنائا توجیه خوبی برای غیبتش در ایران دارد؛ او قرار است امشب در ورزشگاه دراگائو، بازی پورتو- بایر لورکوزن را از نزدیک تماشا کند و ببیند از بین مهدی طارمی و سردار آزمون که انگار این روزها با هم رابطه خوبی ندارند، کدام‌یک لایق حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی هستند. کی‌روش در ۲‌دیدار دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال این دو مهاجم را کنار هم بازی نداد و اتفاقا هر دو گل ایران هم توسط این دو و درحالی‌که به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته بودند، به ثمر رسید.

لورکوزن در بوندس‌لیگا با کسب تنها ۵ امتیاز در رده یکی مانده به آخر لیگ قرار گرفته اما این را هم باید درنظر گرفت که بایرن و دورتموند رده سومی تنها ۱۰‌امتیاز از آنها بیشتر دارند. پس هنوز جای ناامیدی نیست. بایر در بازی اول لیگ قهرمانان این فصل به کلوب بروخه بلژیک که پدیده این گروه است باخت اما در بازی دوم موفق شد ۲ بر صفر از سد اتلتیکوی قدرتمند بگذرد. اوضاع پورتو در اروپا خوب نیست؛ ۲‌باخت مقابل حریفان اسپانیایی و بلژیکی. حالا این دو دیدار رفت و برگشت بین ۲‌مهاجم ایرانی می‌تواند ضامن صعود یکی از ۲ تیم یا سقوط دیگری باشد.

برای بازی امشب طارمی طبق معمول باید از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد و سردار منتظر فرصتی باشد تا به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین برود. شاید وقتی او به زمین رفت، طارمی تعویض شده باشد؛ اتفاقی که در ۲‌دیدار دوستانه اخیر ایران هم افتاد. طارمی فعلا از لحاظ میانگین امتیاز چهارمین بازیکن لیگ برتر پرتغال است. او در پیروزی ۳ بر صفر هفته گذشته مقابل استوریل، ۳‌پاس‌گل ثبت کرد و بهترین بازیکن زمین شد اما در برد ۴ بر یک این هفته مقابل براگا تنها یک‌پاس‌گل داد و نتوانست به رکورد عالی‌اش در این فصل ادامه دهد. براگا فصل پیش اجازه نداده بود پورتو بدون شکست قهرمان لیگ شود. شاگردان کونسیسائو تا این‌جای فصل با ۱۹ امتیاز پشت بنفیکا و هم‌رده با براگا در جایگاه سوم هستند و ۳ امتیاز با صدر فاصله دارند.

 هر دو دیدار قبلی بین ۲‌تیم را نماینده آلمان برده؛ زمانی که کای هاورتس رفت و برگشت برای این تیم گل زد و لوئیس دیاس زننده یکی از گل‌های پورتو بود. حالا آنها نیستند و نگاه‌ها به ۲‌مهاجم ایرانی است.

طارمی در ۸ بازی این فصل برای پورتو روی ۸ گل تأثیر مستقیم داشته؛ میانگین یک‌تأثیر روی گل در هر بازی؛ ۵ گل و ۳‌پاس‌گل. او یک‌بازی در لیگ قهرمانان انجام داده مقابل اتلتیکو که به‌دلیل تمارض از زمین اخراج شده و بازی با بروخه را نیز از دست داده. عملکرد طارمی در ۲‌فصل اخیر با پورتو در اروپا ۳‌گل در ۱۲ بازی بود که ۲‌گل از این ۳ گل به چلسی و یوونتوس زده شد و گلش به چلسی تا نامزدی جایزه پوشکاش زیباترین گل سال هم بالا رفت.

سردار در بازی‌های این فصل با پیراهن لورکوزن نه پاس‌گل داده و نه گلی زده و تنها یک‌بار با حرکت بدنش باعث شده، هم‌تیمی‌اش در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. او در نیم‌فصل دوم سال گذشته هم وقتی از زنیت به آلمان رفت، در ۹ بازی حضور داشت و یک‌گل و یک‌پاس‌گل به نام خودش ثبت کرد. سردار با ۶ گل بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست؛ بالاتر از طارمی و دایی ۳ گله و مهدوی‌کیای ۲‌گله و علی کریمی که یک‌گل زده. با توجه به اینکه سردار در بایر پشت‌سر مهاجم اصلی یعنی پاتریک شیک به بازی گرفته می‌شود، شاید کی‌روش با تماشای او در بازی امشب به این نتیجه برسد که به آزمون همین پست را در تیم ملی بدهد و از او پشت طارمی بازی بگیرد.

اگر جراردو سیوانه نتواند از این دو دیدار پشت‌هم نتیجه بگیرد، موقعیتش روی نیمکت لورکوزن به خطر می‌افتد. توماس توخل که گزینه همه نیمکت‌های باشگاه‌های اروپایی است، نخستین گزینه مدیران لورکوزن برای جانشینی سیوانه خواهد بود. توخل چند سال پیش با رودی فولر، مدیر باشگاه آلمانی بر سر انتقال به این تیم مذاکره کرده بود.

سایه اخراج؛ سیمونه اینتزاگی ممکن است پس از ۲ بازی رفت و برگشت مقابل بارسا شغلش را از دست بدهد.

مهم‌ترین بازی شب اول از هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا بین اینترمیلان و بارسلونا برگزار می‌شود، درحالی‌که ۲‌تیم شرایطی کاملا متفاوت دارند. اینتر ۵بازی از ۱۰بازی در همه رقابت‌های این فصل را واگذار کرده و در سری‌آ ۴باخت و ۴برد داشته؛ یعنی ۵۰درصد احتمال دارد در هر بازی اینتر ببازد یا ببرد؛ مساوی‌ای در کار نیست. بارسلونا فعلا روی ابرها سیر می‌کند و به‌طور مشترک و با تفاضل گل بهتر نسبت به رئال‌مادرید، در صدر لالیگا قرار گرفته است. بارسا بهترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد (۱۹گل)، بهترین خط دفاع (یک‌گل) را داشته، بیشترین کلین‌شیت (۶) را ثبت کرده، بهترین گلزن (لواندوفسکی ۹گل) را در ترکیب داشته و بهترین پاسورها (فاتی و بالده ۳پاس) را به میدان فرستاده اما اینتر یکی از ۳‌خط دفاعی بد سری‌آ را دارد و به‌اندازه هالند در لیگ گل زده (۱۴گل).

لواندوفسکی در ۹بازی این فصل با پیراهن بارسلونا موفق به ثبت ۱۲گل و ۲پاس‌گل شده؛ ۱۴تأثیر مستقیم روی گل‌های تیم.

در روزهای اخیر روند برکناری سرمربیان در لیگ‌های بزرگ اروپایی سرعت یافته و همین دیروز ۲‌مربی در سری‌آ و لیگ برتر انگلیس اخراج شدند. برونو لاژ، سرمربی جوان ولورهمپتون پس از باخت ۲بر صفر به وستهم از هدایت این تیم برکنار شد. تیم او در این فصل در ۸بازی تنها ۳‌گل زده بود. لاژ تنها ۱۶ماه پس از نونو اسپریتو در این شغل دوام آورد و در ۱۵بازی آخرش فقط یک‌برد دشت کرد. او ۱۰۰میلیون پوند در این مدت برای خرید بازیکن صرف کرده بود. از سویی، سرمربی سمپدوریا هم اخراج شد. مارکو جامپائولو پس از شکست مقابل تیم تازه صعود کرده مونتسا و با تنها ۲‌امتیاز (مقابل یووه و لاتزیو) در این فصل با حکم اخراج روبه‌رو شد.

شاید پس از ۲‌بازی رفت و برگشت با بارسلونا و همچنین دیدار هفته آینده سری‌آ مقابل تیم سرسخت ساسولو، نوبت اخراج سیمونه اینتزاگی هم فرا برسد. گاتزتا گزارش داده که ژانگ، مالک چینی اینترمیلان از سرمربی تیمش دلخور است چون

او در کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرده بود که به هر باشگاهی می‌رود، جام می‌آورد و باعث افزایش درآمدها می‌شود. آخرین باری که اینتر تا پایان هفته هشتم ۱۲‌امتیاز یا کمتر کسب کرده بود، به فصل ۱۷-۲۰۱۶ و تیم تحت هدایت فرانک دی‌بوئر برمی‌گردد که این سرمربی هلندی در آن فصل خیلی زود شغلش را از دست داده بود. توخل و پوچتینو گزینه‌های چینی‌ها برای این پست هستند.

فرنکی دی‌یونگ، آرائوخو و ژول کنده برای بارسا نمی‌توانند به میدان بروند و در اردوی اینتر هم لوکاکو به‌طور قطع بازی را از دست می‌دهد و لائوتارو مارتینس هم بعید است به این بازی برسد. در غیاب این دو کوریا و ژکو در خط حمله اینتر بازی می‌کنند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها