کد خبر: ۱۰۳۵۶
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
لی ارسلان قهرمان ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی صربستان گفت که تمریناتش برای حضور در مسابقات جهانی را با یک مربی کوچک‌تر از خودش انجام داده و این شرایط منجر به کسب مدال طلای جهانی‌ شده است.
به گزارش جدید پرس:

 سال گذشته و بعد از برگزاری فینال لیگ برتر فرنگی بود که خبر دوتابعیتی شدن علی ارسلان و پیوستنش به تیم ملی کشتی فرنگی صربستان رسانه‌ای شد.

هدف اصلی صرب‌ها در آستانه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ که میزبانش هم بودند، مشخصاً کسب مدال با کشتی‌گیر ایرانی در پیکارهای جهانی و المپیک بود. ارسلان ابتدا در تورنمنت نیکولای پتروف بلغارستان برای صربستان صاحب مدال طلا شد و در ادامه، به مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی اروپا رسید. کشتی‌گیر آملی، درحالیکه بیشترین تایم تمرینی‌اش را در ایران پشت سر گذاشته بود، به صربستان برگشت و با این تیم صاحب نشان طلای قهرمانی جهان شد.

یک نکته جالب در مورد علی ارسلان اینکه، او با مربی جوانش که یک سال هم از ارسلان کوچک‌تر است، در این ماه‌ها تمرین کرده و برای صربستانی‌ها مدال گرفته است.

قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: ظاهرا برای عده‌ای سوءتفاهم پیش آمده است. بیشتر تمرینات من زیر نظر دوست خوبم امیرحسین حسینی بود، نه مربی دیگری. من و امیرحسین تصمیم گرفتیم با هم تمرین کنیم. بر همین اساس از ۵۰ روز پیش ما خودمان را در شرایط خیلی سختی قرار دادیم، به این و آن رو انداختیم تا توانستیم کلید خانه کشتی را گرفته و آنجا به صورت اختصاصی با هم تمرین کنیم. می‌گفتند دو تا بچه ۲۵ ساله با هم تمرین می‌کنند و به ما می‌خندیدند، اما علی ارسلان با همین تمرینات و با همین مربی اولین مدال جهانی‌اش را گرفت. رفاقت ما سر جایش، اما در تمرین خیلی جدی و مصمم بودیم، ماحصل آن هم یک طلای جهانی بود.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می‌گفتند با رفیق‌بازی نمی‌شود مدال گرفت. ما هم رفیق بودیم، اما تمرین و کشتی بحثی متفاوت از رفاقت برای‌مان بود.

ارسلان در مورد اینکه چه مدت زیر نظر امیرحسین حسینی تمرین کرده و او را در کنار خود داشته، گفت: بعد از مدال اروپایی‌ام او به من ملحق شد. ما با هم ۲۵ روز در اردوی بلغارستان بودیم و ۱۵ روز در اردوی ترکیه، بعد تصمیم گرفتیم در ایران تمرین کنیم که ۵۵ روز ایران بودیم. ۱۰ روز آخر به بلگراد برگشتیم و آماده مسابقات شدیم. مربیان و فدراسیون کشتی صربستان هم به تصمیم من در مورد مربی‌ام احترام گذاشتند، به هرشکل ما ریسک کرده بودیم و ریسک‌مان هم جواب داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها