کد خبر: ۱۰۱۳۴
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
علیرضا بیرانوند به اولین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران تبدیل خواهد شد که دومین جام جهانی خود را تجربه می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

دروازه‌بان 30 ساله تیم ایران که پس از علیرضا حقیقی، تبدیل به گلر شماره یک تیم‌ملی شد، پس از تجربه حضور در جام جهانی و جام ملت‌ها همراه با کارلوس کی‌روش، حالا آماده حضور دوباره در مهمترین رویداد بین‌المللی فوتبال جهان خواهد شد.

نکته جالب درباره بیرانوند این است که او به اولین دروازه‌بان تاریخ ایران تبدیل می‌شود که بیش از یک جام جهانی و بیشتر از سه بازی در جام جهانی را تجربه می‌کند و احتمالا در دیدار با ایالات متحده برای ششمین بار در این رقابت‌ها دروازه‌بانی خواهد کرد؛ رکورد انحصاری گلر تیم ملی که باتوجه به وضعیت سنی او ممکن است در جام 2026 نیز ادامه‌دار باشد.

او که پس از حضور ناموفق در فوتبال اروپا، تصمیم به بازگشت گرفت و دوباره به پیراهن پرسپولیس رسید، در 6 هفته ابتدایی لیگ برتر عملکرد درخشانی داشته و توانسته در آستانه جام جهانی آمادگی قابل توجهی را از خود نشان دهد.

 

این در حالی است که رقبای او امیر عابدزاده، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی و سایر گلرهای ایرانی، خود را مدعی پیراهن شماره یک تیم ملی می‌دانند و این رقابتی است که تا احتمالا تا آخرین جلسه تمرینی ادامه خواهد داشت اما به هر حال شاید بیرانوند از شانس بیشتری برخوردار باشد.

عکس از امیرحسین خیرخواه

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها