کد خبر: ۱۰۰۷۸
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
مهدی ترابی می‌گوید او پنالتی‌زن اول تیم بود اما زمانی که لوکادیا توپ را برداشت تا پنالتی بزند، نخواست که روی اعصابش برود و تمرکزش را به‌هم بزند.
به گزارش جدید پرس:

پرسپولیس هفته ششم لیگ برتر را با یک برد مهم در مسجد سلیمان پشت سر گذاشت تا همچنان در صدر جدول قرار بگیرد. نکته مهم در این بازی درخشش یورگن لوکادیا مهاجم هلندی سرخ‌پوشان بود، بازیکنی که دبل کرد و البته به جای مهدی ترابی بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس، پنالتی تیمش را زد. ترابی در خصوص آخرین وضعیت پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سوالات همشهری ورزشی پاسخ داد. ترابی در این گفت‌وگو تاکید کرد که تیمش شانس مسلم قهرمانی است و توجهی به نتایج تیم‌های حریف ندارد.

بازی با نفت مسجد سلیمان چطور بود؟
بازی سختی بود، خصوصا اینکه هوا بسیار گرم بود و این سختی کار ما را بیشتر می‌کرد. خدا را شکر که سالم از زمین بیرون آمدیم و 3 امتیاز مهم گرفتیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

شاید تعطیلی لیگ با این روند خوبی که داشتید، برای شما چندان خوشایند نبود؟
قطعا اگز لیگ ادامه پیدا می‌کرد شرایط ما بهتر می‌شد والی قطعا کادر فنی برای این تعطیلات هم برنامه دارد تا وقتی بازی‌ها شروع شد قوی تر از قبل باشیم.

 

در مورد درخشش لوکادیا در این بازی چه صحبتی داری؟
او یک مهاجم کامل و فوق‌العاده است و مطمئنا از بازی کردن در کنار چنین بازیکنی خوشحالم چون می‌توانم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم. ما در لیگ ایران مهاجمی که چنین رزومه خوبی داشته باشد ندیده بودیم، لوکادیا یک مهاجم شش دانگ است و امیدوارم در ادامه بازی‌ها هم بیشتر به تیم کمک کند.

ظاهرا او هنوز به طور کامل آماده نیست؟
لوکادیا جا دارد که بهتر از این شود و فکر می‌کنم بعد از تعطیلی لیگ به بهترین شرایط ممکن برسد. امیدوارم او امسال گل‌های زیادی به پرسپولیس بزند تا در نهایت قهرمان شویم.

در مورد آمدن شیخ دیاباته چه صحبتی داری؟
شیخ قبلا خودش را ثابت کرده و نیازی به تعریف ندارد. او مهاجمی است که تجربه بالایی دارد و قطعا می‌تواند به تیم ما کمک کند. فکر می‌کنم شیخ هم بعد از تعطیلات به شرایط خوب بدنی برسد.

تو پنالتی‌زن اول تیم هستی. چرا لوکادیا در بازی با نفت مسجد سلیمان پنالتی را زد؟
قبل از بازی هم آقا یحیی گفته بود که اگر پنالتی شود من بزنم ولی در ان لحظه لوکادیا توپ را برداشت که پنالتی را بزند. من هم دوست نداشتم روی مخ لوکادیا بروم یا حرکتی کنم که تمرکز او بهم بریزد. خدا را شکر که او پنالتی را گل کرد و توانستیم به بازی برگردیم. برای من موفقیت تیم از هر چیزی مهمتر است، وقتی تیم بالا باشد حال همه ما و هواداران هم خوب است، پس واقعا مهم نبود چه کسی پنالتی را می‌زند.

فصل تا اینجا برای خودت چطور بوده، فکر نمی‌کنی هنوز با دوران اوج فاصله داری؟
من قبل از شروع فصل مصدوم شدم و کرونا هم گرفته بودم و این موضوع کمی به شرایط خوبی که داشتم ضربه زد. با این حال در ادامه وضعیت بهتر شد، نمی خواهم بگویم همه چیز عالی بوده ولی بد هم نبوده. قطعا تلاش می‌کنم تا در بازی‌های بعدی شرایط بهتری داشته باشم.

پرسپولیس قهرمان می شود؟
هدفی جز این نداریم. امسال واقعا همه بازی‌ها سخت است و همین مسجد سلیمان ما را اذیت کرد. امیدوارم در پایان فصل قهرمان شویم و هواداران را خوشحال کنیم.

فکر می‌کردی سپاهان به عنوان یکی از رقیبان اصلی شما، در 4 بازی گذشته فقط 3 امتیاز بگیرد؟
ما هیچ توجهی به نتایج تیم رقیب نداریم و فقط روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم. نتایج هیچ تیمی برای ما مهم نیست.

دوباره به تیم ملی دعوت شدی. حالا که کادر فنی تغییر کرده، از دعوت به تیم ملی چه احساسی داری؟
بازی در تیم ملی افتخار بزرگی است و من هم تلاش می‌کنم از این فرصت نهایت استفاده را ببرم.

در مورد رفتن اسکوچیچ نظرت چیست؟
ایشان هم برای تیم ملی زحمت کشید و برایش آرزوی موفقیت دارم.

بابت اینکه در زمان مربیگری اسکوچیچ کمتر بازی کردی از این مربی گلایه نداری؟
مربیگری سلیقه‌ای است و دلیلی ندارد ناراحت باشم یا گلایه کنم.

در مورد بازگشت کی‌روش چه صحبتی داری؟
کارنامه این مربی مشخص است و امیدوارم با کی‌روش در جام جهانی نمایش فوق‌العاده‌ای داشته باشیم. من با این مربی کار کردم و جدا از مسائل فنی باید بگویم که کی‌روش همشه تلاش می‌کند تا تیمی متحد داشته باشد.

ولی حتما می‌دانی این مربی در ایران هم منتقدان خاص خودش را دارد؟
این چیزها طبیعی است و همه جا ممکن است با بازیکن یا مربی موافق یا مخالف باشند. تیم ما در موقعیت حساسی قرار دارد و امیدوارم همه به تیم ملی کمک کنند تا آرامش داشته باشد.

فکر می کنی در این جام جهانی بازی کنی؟
تلاش می‌کنم تا در لیست نهایی باشم و در جام جهانی هم بازی کنم. این آرزوی هر بازیکنی است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها