کد خبر: ۱۰۰۱۷
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
مدیرروستا عضو سابق کمیته فنی فدراسیون می گوید آنها قبلا حضور کی روش در تیم ملی را رد کرده بودند و چند گزینه دیگر را مدنظر قرار داشتند.
به گزارش جدید پرس:

 علی اصغر مدیرروستا عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره تغییرات روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: در کمیته فنی یک بحث مطرح شد که آن هم عدم همکاری با آقای اسکوچیچ بود که کمیته فنی این نظر را داد. که آن نیز به دلیل عدم مدیریت و برخی اوقات به دلیل بحث های فنی مطرح شد. ولی کمیته فنی همان جا به اتفاق آرا رای شان بر این بود که گزینه اول، مربی ایرانی باشد که گزینه ایرانی ما آقای دایی بود که با ایشان صحبت شد و حضور در تیم ملی را قبول نکردند.

وی ادامه داد: 2 مربی خارجی به نام های آقایان پتکوویچ و گونش مد نظر بودند. کمیته فنی به این جمع‌بندی رسیده بود. در نهایت در همان کمیته بحث آقای کی روش مطرح شد و کمیته فنی ایشان را به طور کلی رد کرد.

او در مورد اینکه ولی در نهایت نظر کمیته فنی مبنی بر برکناری اسکوچیچ اجابت شد، پاسخ داد: اگر قرار بر این بود که همان موقع هیئت رئیسه باید قبول می کرد. نه اینکه بیاید نظر کمیته فنی را وتو کند. البته حق هیئت رئیسه است. اما آنها گفته بودند تصمیمات کمیته فنی لازم الاجرا است و اجرا خواهد شد. در آن زمان هیئت رئیس خلاف این را تصمیم گرفت و در نهایت به اینجا رسیدیم که همان هیئت رئیسه، به آمدن آقای کی‌روش رای دادند.

مدیرروستا درباره اینکه هنوز در کمیته فنی عضویت دارد گفت: بنده که نیستم ولی فکر می کنم بعضی از دوستان هنوز در کمیته فنی حضور دارند.

وی درخصوص رد شدن تصمیم کمیته فنی توسط فدراسیون و اینکه این کمیته همان معنی قدیمی را خواهد داشت، اظهار داشت: اگر معنی قدیمی خودش بود ما استعفا نمی دادیم. اگر قرار بود به هر نحوی ما باشیم و حرف های مان به کرسی ننشیند، آن چیزی که شما می‌گویید درست بود. این احساس را داشتیم و خودمان را کنار کشیدیم.

او درباره این که با که پتکوویچ صحبتی شده بود یا نه پاسخ داد: آن زمان که ما نام مربیان مورد نظر را مطرح کردیم که وارد هیئت رئیسه شود، آنها از قبل کار را با هم بسته بودند و همه اینها حالت نمایشی بود. من از این بابت متأسفم که هیئت رئیسه این گونه عمل کرد. این بدان معناست که ما قریب به اتفاق هیئت‌رئیسه مجمع ما فوتبالی نیستند و تصمیمات فوتبالی نمی گیرند.

مدیر روستا درباره دلایل رد شدن کارلوس کی روش در آن مقطع چه بوده و آیا او صلاحیت مربیگری تیم ملی را نداشته، گفت: ‌نمی توانیم بگوییم صلاحیت، ایشان شرایطش را ندارد. چون آقای کی‌روش هشت سال مربی تیم ما بوده، در این هشت سال با رقم بالای دستمزد، دستاوردی که ما داشتیم، این است که در جام جهانی خوب باختیم، یعنی بد نباختیم. ما مربی را در این سطح با دستمزد بالا می آوریم که هشت سال به او فرصت می دهیم، توقع فدراسیون ما و اهالی فوتبال نیز باید بالا باشد که باید ایشان را مجاب کنیم ما فینالیست جام ملتها باشیم و به قهرمان برسیم یا در دوره دوم جام جهانی در روسیه، از مرحله گروهی صعود کنیم.

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون در مورد اینکه هواداران معتقدند در دوره کی روش بهترین عملکرد تاریخ فوتبال را با کسب ۴ امتیاز داشته ایم، اظهار داشت: هواداران باید این را بدانند با این رقم پولی که از بیت المال هزینه شده و فرصتی که به آقای کی روش داده شده، به نظر من کسب این چهار امتیاز هم کم بوده است.

او درباره برخورد فدراسیون با اسکوچیچ و پیشنهاد هایی که به او داده شده است، گفت: به هر صورت مربیان حرفه ای هستند، یک روز هستند و یک روزی نیستند. اما نحوه قطع همکاری فدراسیون با آقای اسکوچیچ خوب نبوده است. ما در کمیته فنی، آقای اسکوچیچ را بنا به شرایط مدیریتی و فنی رد کردیم ولی نحوه قطع همکاری درست نبوده است. حالا آقای تاج قبل از آمدن شان به انتخابات، گفته بودند اگر من بیایم کی‌روش را می آورم. که به نظر من این صحبت به جا و حرفه ای نبود. ایشان باید می آمد و کمیته فنی که خودشان قبول داشتند، یک بررسی می‌کردند و در نهایت با آقای اسکوچیچ قطع همکاری می شد و با آقای کی روش وارد مذاکره می شدند. این راهش است.

مدیرروستا درباره دلیل اصلی برکناری اسکوچیچ توسط کمیته فنی پاسخ داد: با توجه به اینکه ما اکنون بازیکنان بزرگی در تیم داریم، آقای اسکوچیچ به لحاظ مدیریتی نتوانست انسجام را در تیم ملی به وجود بیاورد. علت اصلی، عدم مدیریت و بعضی اوقات در بخش فنی نیز بحث بود که بعد از مدتها به ارنج اصلی نرسیده است و داستان های فنی دیگر که نمی خواهم مطرح کنم. بیشتر بحث مدیریتی ایشان مطرح بود.

او درباره پیشنهاد مربیگری تیم ملی امید به اسکوچیچ گفت: این دیگر بدتر از نحوه قطع همکاری بود. درباره پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید نیز من از این بابت متعجبم که چرا باید این پیشنهاد به ایشان داده شود. اگر وی را به لحاظ فنی و مدیریتی قبول نداریم، که برای آن جایگاه نیز مناسب نیست. اگر فهمیدیم اشتباه کردیم و می خواهیم دلش را به دست بیاوریم، اصلاً بحث حرفه‌ای‌گری و اصولی مطرح نیست. ما آقای مهدوی کیا را به عنوان سرمربی داریم. ایشان در جلسه کمیته فنی روی خط آمد و در تماس تلفنی با ما صحبت کرد. به نظر من آقای مهدوی کیا می توانند به فوتبال ما کمک کند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره اینکه ارائه پیشنهاد به اسکوچیچ نشانه عدم تمایل به ادامه حضور مهدوی کیا است، گفت: به نظر من با توجه به سوابقی که آقای مهدوی کیا در فوتبال آلمان دارد و دوره هایی که دیده، می تواند به تیم کمک کند. در جلسه کمیته فنی، آقای مهدوی کیا بابت عدم کسب نتایج خوب در مسابقات ای که شرکت کرده بودند، دلایل خود را مطرح کرده و کاملا کمیته فنی توجیه شد. همان جا متوجه شدیم که علیرغم اینکه آقای مهدوی کیا در بحث مربیگری سن کمی دارد، اما واقعاً مربی پخته‌ای است که می تواند به فوتبال ما کمک کند.

او درباره ناراحتی مهدوی کیا مبنی بر اینکه خواسته های او اجرا نشده است، گفت: خواهش من از فدراسیون این است که ما هشت سال به آقای کی روش فرصت دادیم، پول دادیم، امکانات دادیم و فوتبالمان را دربست در اختیار او قرار دادیم. حالا ۲۰ تا ۳۰ درصد آن را در اختیار آقای مهدوی کیا قرار بدهیم و بعد ببینیم نتیجه آن چه می شود. من قول می دهم اگر این اتفاق رخ دهد، خروجی خیلی بهتری از این بابت خواهیم گرفت.

مدیرروستا درباره اینکه از جواد نکونام و مهدی هاشمیان درباره دستیاران ایرانی کارلوس کی روش نام برده می‌شود، گفتک من در جریان این موضوع نیستم. جواد نکونام الان تیم دارد و قطعاً باشگاهش هم مخالف جدایی اوست و نتایج خوبی کسب کرده و لیگ قهرمانان آسیا بازی در پیش دارند و اینکه قطعاً مربی شاغل باید به قراردادش پایبند باشد. اگر بحث ملی است و فولاد رضایت به این موضوع می‌دهد گزینه خوبی است ولی این خیلی بد است برای 2 ماه بیاید و برگردد.

او همچنین درباره احتمال جانشینی جواد نکونام به جای کی روش روی نیمکت تیم ملی پس از جام جهانی گفت: این را من نمی توانم بپذیرم چرا که در کنارش آقای کی‌روش هیچ مربی ایرانی رشد نکرده است. حالا شاید رابطه کی‌روش با نکونام به واسطه اینکه کاپیتانش بوده بهتر باشد ولی من به نظرم می آید اتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: مارکار آقاجانیان سال‌ها کمکش بوده و مربی خوبی است و همین آقای هاشمیان حضور دارد. چرا باید مهره‌هایمان را بسوزانیم. با همین هاشمیان ادامه دهیم. فدراسیون باید جایگاه مربی ایرانی را در کادر آقای کی روش به ایشان تفهیم کند و اینطور نباشد که فقط در تمرینات نقش تدارکات را داشته باشد. من فکر می کنم کی‌روش یا توانایی پرورش مربی ندارد یا نمی‌خواهد که اگر نمی خواهد فدراسیون باید او را مجاب کند. در آن هشت سال هیچ خروجی مربی ایرانی در کنار کی روش نداشتیم. هر مربی ایرانی که کنارش گذاشتند با ناراحتی کنار رفت و این نشان می دهد یک جای کار اشکال دارد.

مدیرروستا در پایان گفت: نظرم این است که هاشمیان حرمت و اقتدارش حفظ شود. فدراسیون باید دست بالا را داشته باشد چرا که کی روش نتیجه نگرفته و الان آمده در جام جهانی مربیگری می کند و رکوردش را افزایش می دهد، نه در امور فنی ولی در امور مدیریتی فدراسیون باید دست بالا را داشته باشد و خواسته هایش را اعمال کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها