کد خبر: ۱۰۹۷۴
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
رضا کیانیان که به عنوان سخنران در این مراسم حاضر بود پشت تریبون رفت اما از ناراحتی رو به تابوت امین تارخ با گریه گفت: امین وقت این نبود بری.
تعداد بازدید : 2
به گزارش جدید پرس:

مراسم خاکسپاری امین تارخ  امروز دوشنبه چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با حضور جمعی از هنرمندان همچون مسعود کرامتی، رضا کیانیان، شبنم مقدم و فاطمه معتمد آریا، عبدالجبار کاکایی، محمدمهدی عسگرپور، امیر آقایی برگزار شد.

علیرضا شجاع نوری: امین تارخ هر زمانی که می‌رفت زود بود

علیرضا شجاع نوری که به عنوان مجری در مراسم تشیع جنازه امین تاریخ گفت: ما در خردسالی با هم، هم کوچه بودیم؛ خانه آنها در انتهای کوچه ما بود و همیشه از بچگی کلمه تارخ برایم یک راز بود و معنی آن را نمی دانستم و این گذشت تا  زمانی که بر سر کار سربداران (که سعادت داشتم که شاگردی اش را بکنم ) با هم صحنه هایی را هم بازی شدیم و آنجا چیزهایی را از خردسالی گفتم و یادش آمد و از اینجا شاگردی من از امین تارخ شروع شد.

 همه شما یا تارخ را از نزدیک می شناسید یا با انرژی و حال و هوای او از دور آشنا هستید. امین تارخ در بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۶۲ آرشیوی برای بازیگران ایجاد کرد چرا که عقیده داشت وقتی فیلمی قرار است ساخته شود نباید فقط از محدوده بازیگران داخل تهران و کسانی که دم دست و در خاطر هستند استفاده شود چرا که جوانان بسیاری هستند که مایلند بازی کنند و استعداد دارند اما کسی آن ها را نمی شناسد

با پشت کار بسیار تهیه و تدوین این آرشیو را دنبال کرد و به سرانجام رساند؛ برای این کار به شهرستان می رفت و آدم های جوان را شناسایی و به لیست اضافه می کرد و همواره می خواست که عالم بازیگری عالمی شسته رفته باشد تا بازیگران به عنوان هنرمندان بتوانند سرجای خودشان بایستند و نقششان را ایفا کنند و به همین دلیل رفت و آن کلاس بازیگری را ایجاد کرد که می دانیم چه ثمرات درخشانی از این فعالیت در سینمای ایران به وجود آمد.

وی ادامه داد: خارج از نقش هرگز اخمی از امین تارخ به یاد ندارم؛ هرگز بد کسی را نگفت و خشم بر کسی نداشت و اگر کسی به کسی ظلم یا ناروایی می کرد به شدت برمی آشفت و می گریست او یک عاشق بود.

این هنرمند گفت: امین تارخ هر زمانی که می رفت زود بود و امروز بسیار زود بود. انشالله این رفتنش اول آرامش و آسایش و خنده های مفرط او باشد.

رضا کیانیان: امین وقت این نبود بروی

رضا کیانیان که به عنوان سخنران در این مراسم حاضر بود پشت تریبون رفت اما از ناراحتی رو به تابوت امین تارخ با گریه گفت: امین وقت این نبود بری.

وی که از شدت گریه نمی‌توانست صحبت کند تنها به این جمله بسنده کرد: همه عزادار هستند، من چه بگویم؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها