کد خبر: ۱۱۳۱۵
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
یک پرستار در دبی و امارات در ماه درآمدی بین 4 تا 9 هزار درهم دارد. این عدد با توجه به بودجه ای که به بخش بهداشت و درمان اختصاص داده می شود، رقم قابل توجهی است. دبی برای مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران گزینه ای مناسب است. اما برای تصمیم بهتر باید جزئیات دقیق تری را بدانید.
به گزارش جدید پرس:

امارات متحده عربی در سال 2020 رقم 4.84 میلیارد درهم از بودجه عمومی را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داد. این عدد با توجه به محدودیت هایی که بیماری کرونا ایجاد کرد در سال 2021 افزایش داشت. در ادامه با عوامل تعیین کننده دستمزد پزشکان و پرستاران دبی و امارات متحده عربی آشنا می‌شوید.

 

میزان حقوق یک پرستار در دبی و امارات

حقوق یک پرستار در دبی و امارات تحت تاثیر عوامل مختلفی است. به غیر از داشتن مجوز، رتبه‌ای که به یک پرستار اختصاص داده می‌شود یا تخصص وی نیز بر حقوق پایه او در این کشور تأثیرگذار است. در ادامه حقوق تخمینی پرستاران در امارات، بر اساس نقش و وظایف آنها را برایتان آورده‌ایم:

  • پرستار بیمارستان خصوصی: ۴۰۰۰ـ۸۰۰۰ درهم در ماه
  • پرستار بیمارستان دولتی: ۶۰۰۰ـ۱۵۰۰۰ درهم در ماه
  • پرستار مراقبت در منزل: ۵۰۰۰ـ۹۰۰۰ درهم در ماه
  • پرستار زیبایی: ۷۰۰۰ـ۱۵۰۰۰ درهم در ماه
  • پرستار دندانپزشکی: ۶۰۰۰ـ۹۰۰۰ درهم در ماه
  • پرستار مدرسه: ۴۰۰۰ـ۹۰۰۰ درهم در ماه

توجه داشته باشید که در حالی‌که امارات اکنون دارای مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است، حقوق همه کارگران از جمله پرستاران معاف از مالیات است.

میزان حقوق یک پزشک در دبی و امارات

فردی که به عنوان پزشک در دبی کار می‌کند معمولاً حدود ۵۱۷۰۰ درهم در ماه درآمد دارد. دستمزدها از ۱۸۵۰۰ درهم (کمترین میانگین) تا ۸۷۹۰۰ درهم (بالاترین میانگین) متغیر است. البته حداکثر حقوق واقعی از این میزان بالاتر است. حقوق متوسط ۴۸۶۰۰ درهم در ماه است، به این معنی که نیمی از پزشکان کمتر از این میزان درآمد دارند در‌حالی‌که نیمی دیگر بیش از این میزان درآمد دارند.

این میانگین حقوق ماهانه شامل حق مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا نیز می‌شود. البته میزان دستمزد‌ها در تخصص‌های مختلف نیز متفاوت است.

مقایسه حقوق بر اساس سال‌های تجربه

میزان تجربه کاری، بدون شک یکی از عوامل مهم و اثر‌گذار بر میزان حقوق افراد است؛ بر این اساس، در امارات متحده عربی، داشتن دو تا پنج سال تجربه، می‌تواند باعث افزایش ​​۳۲ درصدی حقوق فرد شود. افراد حرفه‌ای با تجربه بیش از پنج سال نیز به طور متوسط ​​۳۶٪ بیشتر از افراد با تجربه کاری پنج سال یا کمتر درآمد دارند.

با رسیدن به مرز ده سال، حقوق یک پرستار ۲۱ درصد افزایش پیدا می‌کند و برای افرادی که 15 سال سابقه کار دارند ۱۴درصد دیگر نیز افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود.

مقایسه حقوق پزشکان بر اساس جنسیت

پزشکان مرد در امارات متحده عربی، به طور متوسط ​​۷٪ بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

میانگین درصد افزایش حقوق سالانه پزشکان در دبی و امارات

پزشکان متخصص در امارات، احتمالاً هر ۱۶ ماه یکبار شاهد افزایش تقریباً ۱۲ درصدی حقوق دریافتی خواهند‌بود.

امارات از نظر در‌آمد و دستمزد، آینده شغلی و پیشرفت، رتبه‌ بسیار خوبی را در دنیا کسب کرده‌است. پزشکان در دبی و امارات از حقوق و مزایای بالایی برخوردار هستند. با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری و توجه ویژه به کادر درمان، بسیاری از پزشکان، پرستاران و سایر مشاغل مرتبط با حوزه مراقبت‌های بهداشتی، وضعیت شغلی مناسبی در این کشور دارند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها