کد خبر: ۹۰۱۰
۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۰ سنت معادل ۱.۷۳ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه به‌خاطر احتمال کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس این گروه در پنجم سپتامبر افزایش یافت. اما ترس از محدودیت‌های کرونایی در چین و ضعف رشد اقتصاد دنیا و آسیب آن به تقاضای نفت، قیمت آن را طی یک هفته گذشته پایین آورده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 60 سنت معادل 1.73 درصد افزایش به 93 دلار و 96 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 61 سنت معادل 1.86 درصد افزایش، 88 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی 3 درصد در روز گذشته کاهش قیمت داشتند و به پایین‌ترین رقم طی 2 هفته گذشته رسیدند. قیمت نفت برنت حدود 8 درصد و نفت آمریکا 6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش‌یافته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجم سپتامبر و در بحبوحه کاهش قیمت نفت و سقوط تقاضا دیدار می‌کنند. عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این گروه از کاهش عرضه نفت خبر داده‌است.

اوپک در این هفته دورنمای تقاضای نفت را پایین آورد و حالا پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت در سال جاری میلادی 400 هزار بشکه در روز پائین‌تر از تقاضا باشد. اما انتظار دارد بازار در سال آینده میلادی 300 هزار بشکه در روز کسری عرضه داشته باشد.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به روند کاهشی قیمت نفت به سمت 90 دلار در هر بشکه، احتمال کاهش تولید از سوی ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس روز دوشنبه وجود دارد و با توجه به ذخایر پائین نفت در سراسر جهان، ظرفیت محدود منابع جایگزین عرضه و ادامه بحران انرژی در اروپا، هرگونه کاهش عرضه از سوی اوپک پلاس بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد.

سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت نگران تاثیر محدودیت‌های اخیر کرونایی در چین هستند. شهر چنگدو هم در روز پنجشنبه وارد قرنطینه شد که بر تولید کارخانه‌هایی مانند ولوو تاثیر گذاشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد فعالیت کارخانه‌ای در چین در ماه اوت برای اولین‌بار طی سه‌ ماه گذشته به‌خاطر کاهش تقاضا پایین آمده‌است. این در حالی است که کمبود برق و همه‌گیری کرونا تولید در این کشور را مختل کرده‌است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها