کد خبر: ۸۶۱۳
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تقاضای سفر با جت‌های خصوصی در اروپا به دلیل اینکه ثروتمندان قصد دارند از اختلال در سفر خود جلوگیری کنند، رو به افزایش است.
به گزارش جدید پرس:

 به نقل از اکونومیک، بسیاری از مسافران آمریکایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند، از افزایش اخیر دلار در برابر یورو سود می‌برند و دلار خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در حالی که اروپا با تابستانی پر از اختلال در سفر دست و پنجه نرم می‌کند، ثروتمندترین‌ها اوضاع را به دست خود می‌گیرند به همین دلیل استفاده از جت‌های خصوصی در ماه‌های اخیر در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری تقریباً یک سوم افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط انجمن هوانوردی تجاری اروپا، لندن بیشترین پروازهای خصوصی را به ثبت رساند که بیش از ۱۲هزار پرواز در جولای است در حالی که ناپل، آمستردام و برلین بیشترین افزایش ترافیک خصوصی را در بین محبوب‌ترین فرودگاه‌ها نسبت به سطح سال ۲۰۱۹ ثبت کردند.

این افزایش زمانی رخ داد که اروپایی‌ها مشتاق سفر به دلیل برداشته شدن محدودیت‌های ویروس کرونا به خطوط هوایی هجوم آوردند و شرکت‌های هواپیمایی نیز با کمبود کارکنان و انتظار بازگشت آنان مواجه شدند.

بریتیش ایرویز، دویچه لوفت‌هانزا و سایر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در تابستان امسال ده‌ها هزار پرواز درون ‌اروپایی را به دلیل کمبود کارکنان لغو کرده‌اند.

ریچارد کو، مدیر عامل مشاور هوانوردی WingX گفت: تعداد افرادی که برای اولین بار به صورت خصوصی پرواز می‌کنند تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

برخی از مدیران اجرایی اروپایی برای جلوگیری از اختلالات سفر مانند بسیاری از مسافران آمریکایی که از رشد اخیر دلار در برابر یورو لذت می‌برند، این تغییر را انجام داده‌اند.

آمریکای شمالی بیشترین سهم را از ورود بین‌المللی به اروپا تشکیل می‌دهد.

رشد سریع این سفرها طوفان سیاسی در فرانسه به دلیل انتشار کربن جت‌های خصوصی راه انداخته است، در حالی که این کشور تلاش می‌کند به اهداف آب و هوایی خود دست یابد.

در بریتانیا نیز که روزنامه‌ها از مدت‌ها پیش افراد مشهور، خاندان سلطنتی و دیگران را به دلیل استفاده از جت‌های خصوصی محکوم می‌کردند، این تغییر مورد بررسی قرار گرفته است.

افزایش تورم و بحران هزینه‌های زندگی که بر طبقات پایین و متوسط ‌تأثیر می‌گذارد موج جدید تقاضای جت به نقطه تضاد اقتصادی در کشورها تبدیل شده است.

بر اساس این داده‌ها، لندن در ماه جولای ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ پروازهای خصوصی داشته و پاریس ۴۳ درصد افزایش داشته است.

به‌طور کلی در اروپا، ترافیک خصوصی تقریباً ۳۰ درصد از سطح قبل از همه‌گیری نزدیک به ۱۷۹هزار پرواز افزایش یافته است.

با توجه به کاهش ترافیک هوایی روسیه پس از درگیری در اوکراین و تحریم‌های شدید بین‌المللی، این اعداد حتی قابل توجه‌تر هستند؛ در ماه جولای، مسکو فقط ۳۵۴ پرواز خصوصی را گزارش کرد که کسری از ۱۸۶۲ پرواز ثبت شده سه سال پیش است.

هوانوردی خصوصی مجموعه‌ای از اختلالات خاص خود را داشته است به عنوان مثال، بسیاری از جت‌ها به دلیل تاخیر در تعمیر و نگهداری ناشی از مشکلات زنجیره تامین در چین از کار افتاده‌اند. قیمت‌ها بر همین اساس نه تنها به دلیل کمبود هواپیما بلکه به دلیل افزایش ۷۳ درصدی قیمت سوخت جت از تابستان گذشته تاکنون افزایش یافته است.

در حال حاضر پرواز خصوصی از پاریس به میکونوس حدود ۲۵هزار یورو (۲۴هزار۹۹۳ دلار) هزینه دارد که تقریباً دو برابر یک سال پیش است.

با تهدید رکود جهانی، چشم‌انداز نامشخص است. اگر خطوط هوایی مجبور به ادامه کاهش پروازها در زمستان شوند، مشکلات فعلی در بازار جت‌های خصوصی ممکن است ادامه یابد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها