کد خبر: ۷۹۵۳
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
گلدمن ساکس و نامورا، دو بانک بزرگ سرمایه‌گذاری جهان پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی چین کاهش داده‌اند.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از راشاتودی، گلدمن ساکس و نامورا، دو بانک بزرگ سرمایه‌گذاری جهان پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی چین کاهش داده‌اند.

بر اساس این گزارش، هر دو بانک به قرنطینه‌های کرونایی اشاره کردند که فعالیت‌های تجاری و مصرف‌کننده را در ماه ژوئیه به شدت کاهش داده است.

هلدینگ مالی ژاپنی نامورا Nomura که همچنان یکی از پایین‌ترین ارقام را برای رشد اقتصادی چین برآورد کرده است، پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی از 3.3 درصد به 2.8 درصد کاهش داد.

در عین حال، بانک گلدمن ساکس در وال استریت پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد چین در سال 2022 از 3.3 درصد به 3.0 درصد کاهش داد.

این دو غول مالی جهان کاهش تقاضا، بحران انرژی و عدم قطعیت درباره آینده بازار چین را که ناشی از سیاست‌های این کشور در برابر بیماری کووید است، به‌عنوان دلایل اصلی این کاهش‌ پیش‌بینی‌ها ذکر کردند.

این ارقام نشان‌دهنده افزایش تردیدها در میان سرمایه‌گذاران در مورد هدف رشد حدود 5.5 درصدی چین است. ماه گذشته، پکن اعلام کرد که ممکن است به هدف خود برای تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی نرسد.

اوایل هفته جاری میلادی، بانک مرکزی چین برای کمک به رشد اقتصادی، نرخ بهره بانکی را کاهش داد. این در حالی است که انتظار می‌رود دولت‌های محلی اوراق قرضه بیشتری را برای بالا بردن مخارج بفروشند.

چین در حال حاضر با کاهش تولید در برخی از بخش‌های این کشور مواجه است، زیرا یکی از بدترین موج‌های گرما در دهه‌های اخیر همچنان منابع تولید برق را تحت فشار قرار داده است.

اقتصاددانان نامورا می‌گویند: برخلاف نگرانی‌های برخی از مردم در مورد سیاست محرک‌های اقتصادی بیش از حد در نیمه دوم سال، خطر واقعی این است که حمایت از سیاست پکن ممکن است بسیار کم، دیرهنگام و بسیار ناکارآمد باشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها