کد خبر: ۷۶۴۴
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
رییس جی پی مورگان خبر داد؛
جیمی دیمون مدیرعامل جی پی مورگان، پیش بینی های خود را برای اقتصاد ایالات متحده از جمله احتمال وقوع «چیزی بدتر» از رکود به اشتراک گذاشته است. این مدیر اجرایی با اشاره به نرخ بهره، قیمت نفت، اوکراین، جنگ و چین گفت: ابرهای طوفانی در مسیر اقتصاد قرار دارد.
به گزارش جدید پرس:

 جیمی دیمون رییس و مدیر اجرایی جی‌پی‌مورگان هفته گذشته طی تماسی با یکی از مشتریان خود، پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه اقتصاد ایالات متحده به کجا می‌رود، به اشتراک گذاشت.

 

این مدیر اجرایی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد ایالات متحده قوی است و همچنین ترازنامه مصرف کنندگان و کسب و کارها در وضعیت خوبی قرار دارد، تاکید کرد: شما به هنگام پیش‌بینی باید متفاوت از دیگران فکر کنید. مسائلی مانند اینکه چه چیزی پیش روی شماست؟ ابرهای طوفانی ناشی از نرخ بهره، قیمت نفت، اوکراین، جنگ و چین در مقابل شما قرار دارد.

دیمون همچنین عنوان کرد: اگر مجبور بودم برای هر کدام درصدی تعیین کنم: گذار از تورم با رکود خفیف ۱۰ درصد، رکود سخت‌ ۲۰ درصد و رکود نسبی ۳۰ درصد و حتی شاید بتوان وزن بیش تری به رکود سخت داد

 

پیش‌بینی‌های رییس جی‌پی مورگان همان چیزی بود که او در ماه ژوئن هم اعلام کرد و هشدار داد که یک طوفان اقتصادی در حال آمدن به سمت ماست و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که خود را آماده کنند.

 
 

در حالی که دیمون احتمال وقوع چیزی بدتر از رکود اقتصادی را پیش‌بینی می‌کند، در جریان بازدید اخیر خود از شعبه بانک جی‌پی مورگان در اونه‌لی ویله تاکید کرد: هر چه آینده بیاورد، جی‌پی‌مورگان آماده مقابله با آن است.

تحلیل‌گران مختلف پیش‌بینی کرده‌اند که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در سال جاری دچار رکود شود. مایکل گپن، رییس بخش اقتصادی بانک آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگویی با فاکس بیزنس عنوان کرد: احتمال رکود خفیف در سال جاری زیاد است. او انتظار دارد که فدرال رزرو در جنگ با تورم، ناخواسته باعث رکود شود. این چرخه احتمالا با یک رکود خفیف به پایان می‌رسد. اما چگونه می‌توان به این نتیجه رسید؟‌ این تنها یک بازنگری در تاریخ است. این تحلیل‌گر اقتصادی همچنین معتقد است که دستیابی به یک فرود نرم در شرایط کنونی واقعا سخت است.

دیوید مریکل، اقتصاددان گلدمن ساکس در یادداشتی در روز یکشنبه توضیح داد: نتیجه گیری کلی ما این است که یک مسیر امکان پذیر اما دشوار برای فرود نرم وجود دارد، اگرچه چندین عامل خارج از کنترل فدرال رزرو می‌توانند این مسیر را تسهیل یا پیچیده‌تر کنند و یا شانس موفقیت را افزایش یا کاهش دهند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها