کد خبر: ۷۱۳۴
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
آمریکا به اوکراین کمک مالی میکند تا مین‌ها و مواد منفجر نشده را پاکسازی کند.
به گزارش جدید پرس:

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ۸۹ میلیون دلار برای کمک به اوکراین برای تجهیز و آموزش تیم‌های پاکسازی مین‌ها و مهمات منفجر نشده به مدت یک سال تصویب کرده است. تصویب این بودجه یک روز پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد کرد.

این بودجه بزرگترین برنامه مین زدایی ایالات متحده تاکنون در اوکراین است و وزارت خارجه آمریکا چالش اوکراین را با تلاش برای خلع سلاح مهمات منفجر نشده در ویتنام، کامبوج و لائوس پس از جنگ ایالات متحده در دهه های 1960 و 70 در جنوب شرقی آسیا مقایسه کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اگر به برخی درگیری ها در گذشته نه چندان دور نگاه کنید، مثلاً جنگ ویتنام، ما هنوز 50 سال پس از پایان آن جنگ در حال پاکسازی مهمات در جنوب شرقی آسیا هستیم. این کمک ممکن است با آن همتراز باشد.

تصویب این بودجه یک روز پس از آن صورت می گیرد که وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اوکراین از جمله موشک های زمین به هوا و راکت های ضد زره ارائه می کند. به گفته کارن چندلر، مدیر دفتر حذف و کاهش تسلیحات در وزارت امور خارجه، ایالات متحده بزرگترین حامی مالی نابودی سلاح های متعارف است و از سال 1993 تا 2021 بیش از 4.2 میلیارد دلار به بیش از 100 کشور کمک کرده است. این درحالی است که ایالات متحده همچنین بزرگترین صادرکننده سلاح در جهان است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها