کد خبر: ۶۱۰۱
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
دولت بایدن اعلام کرد در راستای برنامه قبلی برای استفاده از ذخایر اضطراری به منظور مهار رشد قیمت‌ها، ۲۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک را خواهد فروخت.
به گزارش جدید پرس:

 دولت آمریکا اواخر مارس اعلام کرده بود به مدت شش ماه، روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک که در سواحل لوییزیانا و تگزاس نگهداری می‌شوند، برداشت خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولتی گفت: آمریکا پیش از این ۱۲۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک فروخته و حدود ۷۰ میلیون بشکه نفت به خریداران تحویل داده شده است. برداشت از ذخایر نفت استراتژیک، نیاز شرکتهای نفت و پالایشی را همزمان با احیای تولید صنعت نفت پس از افولی که در اوج پاندمی کووید ۱۹ داشت، تامین می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه میلادی جاری اعلام کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۲.۸ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱، رشد خواهد کرد. تولید این کشور در سال ۲۰۱۹ به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

وزارت انرژی آمریکا در مه اعلام کرد: آمریکا در پاییز پروسه خرید ۶۰ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک را آغاز خواهد کرد که نخستین گام برای پر کردن مجدد این ذخایر پس از برداشت ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از آن است. این وزارتخانه به زودی مقرراتی را برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک که سطح آنها به ۴۷۵.۵ میلیون بشکه سقوط کرده است، پیشنهاد خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: خرید نفت برای پر کردن ذخایر استراتژیک با تقاضا برای نفت در کوتاه مدت رقابت نخواهد کرد و احتمالا پس از سال مالی ۲۰۲۳ انجام می‌گیرد.

تحلیل وزارت خزانه داری آمریکا نشان داد که برداشت از ذخایر نفت استراتژیک به همراه برداشت هماهنگ شده با متحدان واشنگتن، قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت را حداکثر ۴۰ سنت در هر گالن کاهش داده است.

برایان دیس، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد دولت بایدن قصد دارد پس از برنامه شش ماهه، به برداشت نفت از ذخایر استراتژیک ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر خبر فروش نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا و نگرانی مصرف کنندگان نسبت به تورم و افزایش نرخهای بهره، کاهش یافت و نفت برنت با ۷۵ سنت کاهش، در ۱۰۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها