کد خبر: ۳۴۱۸
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
چالش های رمزارزی در چین؛
وی چت برترین پلفرم رسانه های اجتماعی در چین، سیاست های خود را برای ممنوعیت حساب هایی که دسترسی به رمزارز یا خدمات مرتبط با (NFT) را فراهم می کنند، به روز کرده است. طبق دستورالعمل‌های جدید وی چت ، حساب‌های مرتبط با صدور، تجارت، و تامین مالی کریپتو و NFT ممنوع خواهند شد و در رده «کسب و کار غیرقانونی» قرار خواهند گرفت.
به گزارش جدید پرس:

این خط‌مشی تجارت ثانویه NFT را نیز پوشش می‌دهد، این شرکت خاطرنشان می‌کند که حساب‌هایی که خدمات یا محتوای مربوط به تراکنش ثانویه مجموعه‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند نیز باید مطابق با این ماده با آنها برخورد شود.

 

کالین وو، گزارشگر خبری رمزارز مستقر در هنگ کنگ روز دوشنبه این خبر را تاکید کرد، کالین وو به اهمیت این اقدام با توجه به اینکه وی چت روزانه بیش از 1.1 میلیارد کاربر در چین دارد، اشاره کرد.

2

 

در دستورالعمل جدید وی چت ذکر شده است که پس از کشف چنین تخلفاتی،با توجه به شدت تخلفات،حساب خاطی باید تا ظرف مدت زمان مشخص اقدام به حذف محتوا کند در غیر این صورت،آن حساب به صورت دائمی مسدود می شود.

 
 

دولت چین یک ممنوعیت تدریجی در بخش کریپتوهای محلی بین ماه می تا سپتامبر سال گذشته اعمال کرد. با این حال، با توجه به زمان آخرین به‌روزرسانی خط‌مشی های وی‌چت،  این نشان میدهد که پلتفرم وی چت از آن زمان تاکنون مشکلی با کریپتو نداشته است.

علاوه بر این، هنوز یک آزادی اندک برای NFTها در این کشور وجود دارد و میتوان آنها را با ارز های فیات خریداری کرد.

 با این حال، شرکت‌ها و پلتفرم‌ها عموماً معاملات ثانویه NFTها را ممنوع می‌کنند تا از مشکلات بالقوه قانونی جلوگیری کنند.

به طور کلی، مقامات نسبت به NFT ها بدبین هستند، به طوری که انجمن بانکداری چین، انجمن مالی اینترنتی چین و انجمن اوراق بهادار چین در ماه آوریل بیانیه مشترکی صادر کردند و در مورد "خطرات پنهان" سرمایه گذاری در این نوع دارایی ها به مردم هشدار دادند

پلتفرم‌های محبوبی مانند وی چت و وال تاک WhaleTalk"" متعلق به "Ant group" از ماه مارس شروع به حذف یا محدود کردن پلت‌فرم‌های NFT از شبکه‌های خود به دلیل عدم وضوح مقررات و ترس از سرکوب دولت چین کردند.

با وجود این، آمار ها نشان میدهد که تعداد پلتفرم‌های پلت‌فرم‌های NFT در چین به بیش از 500 پلتفرم رسیده است که از فوریه 2022 افزایش پنج برابری را نشان می‌دهد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها