کد خبر: ۲۶۰۸۸
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
موسسه فیچ اعلام کرده که با عدم تعیین سقف بدهی آمریکا به احتمال زیاد این کشور قادر به پرداخت بدهی خود نمی شود و به این دلیل رتبه اعتباری اش کاهش می یابد که خطر بزرگی برای اقتصاد این کشور است.
به گزارش جدید پرس:

اگر قانونگذاران آمریکا سقف بدهی این کشور را افزیش ندهند، دولت آمریکا در پرداخت بدهی 31 تریلیون دلاری خود با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

موسسه رتبه بندی اعتباری فیچ، هشدار داد که آمریکا نمی تواند به دلیل عدم تعیین سقف بدهی صورتحساب های خود را بپردازد و به این دلیل از رتبه اعتباری خود نزول خواهد کرد.

این موسسه بررسی رتبه بندی آمریکا را در فهرست منفی ها قرار داده و اشاره کرده است که زمان سقف بدهی ها زود نزدیک می شود و وزارت خزانه داری آمریکا میگوید می تواند تا اول ژوئن به آن برسد.

فیج خاطر نشان کرده که انتظار دارد قانونگذاران می توانند در سقف استقراض خود تجدید نظر کنند قل از اینکه زمان دیرتر شود.

این موسسه اضافه کرده است که دولت برخی از پرداختی های خود را از دست خواهد داد و به این دلیل رتبه بندی آمریکا نزول خواهد کرد.

این آژانس هشدار داد: اگر آمریکا بخواهد دست به چاپ تریلیون دلاری سکه بزند و یا دست به اصلاح قانون ماده 14 بزند همه اینها از نظر این موسسه غیر قانونی است و همچنان رتبه اعتباری آمریکا را پایین خواهد آورد.

کاهش رتبه اعتباری آمریکا یک ضربه سخت به اقتصاد آمریکا و جایگاه آن در جهان خواهد بود و هزینه های استقراض را برایش سخت خواهد کرد، علاوه بر آن اعتماد عمومی سرمایه گذاران در این کشور کم خواهد شد و باعث نوسان شدید اقتصادی می شود و به این دلیل بازارهای مالی  حساسیت بیشتری به تغییر رتبه اعتباری خودشان دارند.  

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها