کد خبر: ۲۴۸۹
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
آمارهای صنعت نشان داد که ثبت نام خودروهای جدید در بریتانیا در ماه گذشته نزدیک به ۲۱ درصد کاهش یافت که دومین ماه مه کاهشی در سه دهه گذشته پس از قرنطینه سال ۲۰۲۰ بود زیرا تداوم چالش-های عرضه، علی رغم تقاضای قوی، مانع فروش و تحویل شد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از رویترز، انجمن سازندگان و بازرگانان موتور اعلام کرد که فروش خودروهای جدید در بریتانیا در ماه گذشته به ۱۲۴ هزار و ۳۹۴ دستگاه کاهش یافت، در حالی که جذب خودروهای برقی با باتری نزدیک به ۱۸ درصد افزایش یافت و از هر هشت خودروی جدید، یکی را تشکیل می‌دهد.

مایک هاوز، مدیر اجرایی انجمن سازندگان و بازرگانان موتور گفت: صنعت در یک ماه چالش‌برانگیز دیگر برای بازار خودروهای جدید، همچنان با کمبود مداوم قطعات جهانی مقابله می‌کند و خودروی برقی با باتری رو به رشد یکی از معدود نقاط روشن است.

انجمن سازندگان و بازرگانان موتور در ماه گذشته اعلام کرد، فروش خودروهای جدید بریتانیا در سال جاری احتمالا کمتر از آنچه قبلا تصور می‌شد، خواهد بود زیرا فشار هزینه‌های زندگی در بریتانیا و تداوم کمبود تراشه بر بازار خودرو تاثیر می‌گذارد.

انجمن سازندگان و بازرگانان موتور اعلام کرد: در سال جاری تاکنون به دلیل مشکلات عرضه، کل بازار نزدیک به ۹ درصد کاهش یافته که معادل ۶۲۷ هزار و ۲۴ واحد کمتر است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها