کد خبر: ۲۴۶۴۴
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
چک ۱۷۵ دلاری که توسط استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل در سال ۱۹۷۶ امضا شده بود، به حراج گذاشته شده است.
به گزارش جدید پرس:

حراجی "آر آر اوکشن" انتظار داشت این قطعه چک کمیاب به قیمت ۲۵ هزار دلار بفروش برسد که ۱۴۲ برابر ارزش اصلی آن بود اما بالاترین پیشنهاد خریدی که برای این چک داده شده، فراتر از این برآورد بوده و حدود ۳۰ هزار دلار است. این چک ۱۶ پیشنهاد خرید دریافت کرده و بالاترین پیشنهاد خرید برای آن، ۲۹ هزار و ۹۹۵ دلار است که ۱۷۱ برابر ارزش اصلی این چک است. مدت حراج این چک روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

تاریخ امضای این قطعه چک سال ۱۹۷۶ است که اپل توسط استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل، امضا شد. طبق فهرست حراجی، این چک به مبلغ ۱۷۵ دلار، دست نخورده است و به شرکت مشاوره مدیریت "کرامپتون، رمکه و میلر" در پالو آلتو داده شده بود که شرکت آتاری، زیراکس و سایر شرکت‌های فناوری مشتری آن بودند و اکنون منحل شده است.

معروف بود که جابز دوست نداشت به کسی امضا دهد و بنابراین اقلامی که او امضا کرده است، کمیاب محسوب می‌شوند.

در این چک، نخستین نشانی رسمی اپل قید شده که یک سرویس ارسال و دریافت نامه است که موسسان این شرکت در زمان تاسیس این شرکت در گاراژ خانواده جابز، از آن استفاده کرده بودند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اقلام قدیمی اپل در حراج‌های اخیر عملکرد خوبی داشته اند. اکتبر گذشته، نسل اول آیفون که هنوز در جعبه اصلی خود قرار داشت، به قیمت بیش از ۳۹ هزار دلار به حراج گذشته شد که بیش از ۶۵ برابر قیمت ۵۹۹ دلاری بود که گوشی در زمان عرضه در سال ۲۰۰۷ داشت. یک گوشی آیفون دیگر که هنوز از جعبه اصلی خود خارج نشده بود، در فوریه ۶۳ هزار دلار فروخته شد که بیش از ۱۰۰ برابر قیمت اصلی آن بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها