کد خبر: ۱۱۹۶۰
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
داده‌های و نظرسنجی‌های جدید از شهروندان انگلیسی نشان می‌دهد که نیمی از خانواده‌ها به دلیل تورم بالا در این کشور وعده‌هایی غذایی خود را کاهش دادند.
به گزارش جدید پرس:

فارس به نقل از اسپوتنیک: بریتانیایی‌ها در مدت اخیر که کشورشان با بالاترین نرخ تورم در دهه‌های اخیر روبروست، به دلیل قیمت‌های بالا با بحران معیشتی مواجه هستند که باعث شده برخی از آنها وعده‌های غذایی روزانه خود را حذف کنند.

بریتانیا با بدترین وضعیت اقتصادی چند دهه اخیر به دلیل تشدید بحران هزینه زندگی و سردرگمی دولت مستعفی لیز تراس در مدیریت پرونده اقتصادی مواجه است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط دفتر آمار مالی انگلیس نرخ تورم سالانه در این کشور در سپتامبر گذشته به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته رسید.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه ویچ، با توجه به قیمت بالای مواد غذایی در انگلیس که باعث شد تورم در ماه گذشته در این کشور از ۱۰ درصد فراتر رود، میلیون‌ها بریتانیایی به دلیل هزینه‌های زندگی وعده‌های غذایی خود را از دست می‌دهند.

این نظرسنجی از سه هزار نفر گرفته شده و نشان داده که نیمی از خانواده‌های بریتانیایی تعداد وعده‌های غذایی روزانه را کاهش می‌دهند، در حالی که درصد مشابهی تأیید می‌کنند که در خوردن غذاهای سالم در مقایسه با مرحله قبل از بحران با مشکل مواجه هستند و به منظور کاهش مصرف گاز یا برق وعده‌های غذایی آماده را انتخاب می‌کنند.

۸۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که با مشکلات مالی روبرو هستند و بسیاری از خرید شیرینی و خوراکی‌های غیر ضروری امتناع می‌کنند تا خرید خوراکی‌های اصلی خود را انجام دهند.

انجمن حمایت از مصرف‌کننده بریتانیا روز چهارشنبه هشدار داد که میلیون‌ها خانواده بریتانیایی ممکن است، در وضعیت فقر انرژی قرار بگیرند و نتوانند گرمایش کافی در طول زمستان داشته باشند، پس از اینکه وزیر دارایی جدید به طور قابل توجهی مهلت پرداخت صورت حساب‌های انرژی را کوتاه کرد.

روزنامه بریتانیایی نیز روز پنجشنبه گاردین گزارش داد که  بر اساس داده‌های نظرسنجی جدید منتشر شده توسط کنگره اتحادیه‌های کارگری، از هر  هفت بریتانیایی، یک نفر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کند.

این داده‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از بریتانیایی‌ها به دلیل قیمت‌های بالا قادر به تامین وسایل گرمایشی و برق نیستند.

بر اساس داده‌های مذکور، از هر ۱۲ بریتانیایی، یک نفر قادر به پرداخت قبوض خانه خود نیست.

گاردین تاکید کرد: داده‌ها حاکی از آن است که این بحران در برخی مناطق دشوارتر است که ساکنان آن برای مقابله با هزینه‌های بالای زندگی با مشکل بیشتری روبرو هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها