کد خبر: ۱۱۳۲۱
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
ارزش روبل روسیه در معاملات روز جمعه در بورس مسکو در بحبوحه تهدید تحریم‌های بیشتر غرب به بالاترین حد خود در برابر یورو و دلار آمریکا رسید.
به گزارش جدید پرس:

ارزش روبل روسیه در معاملات روز جمعه در بورس مسکو در بحبوحه تهدید تحریم‌های بیشتر غرب به بالاترین حد خود در برابر یورو و دلار آمریکا رسید.

این در حالی است که دو جمهوری دونباس و همچنین مناطق زاپوریژیا Zaporozhye و خرسون Kherson قرار است بخشی از روسیه شوند.

ارزش یورو تا ساعت 12:10 به وقت گرینویچ با 51.1 روبل در برابر ارز روسیه به کمترین میزان خود در 8 سال اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، واحد پول اتحادیه اروپا برای مدت کوتاهی به زیر 51 روبل نیز سقوط کرد. نرخ دلار برای اولین بار از ماه ژوئیه به زیر 54 روبل رسید.

در بحبوحه افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، هر دو ارز ذخیره جهانی در برابر روبل کاهش یافته‌اند. قدرت پول روسیه در ماه‌های اخیر تا حدی به دلیل تقاضای محدود واردکنندگان در این کشور که در حال حاضر با اثرات تحریم‌ها علیه مسکو دست و پنجه نرم می‌کنند، همچنان بالا مانده است.

تحلیلگران علت این عدم تعادل در نسبت ارزها را به فروش گسترده یورو و دلار در غیاب تقاضا در بورس مسکو نسبت می‌دهند.

سرگئی مویسیف، مشاور معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه گفت در صورت اعمال تحریم‌ها علیه بورس مسکو، معاملات ارزی دلار و یورو ممکن است متوقف شود.

افزایش ارزش روبل در حالی صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه دو فرمان را امضا کرد که بر اساس آن دو منطقه سابق اوکراین یعنی خرسون و زاپوریژیا به عنوان کشورهای مستقل مستقل به رسمیت شناخته شدند.

این اقدام در آستانه یک مراسم رسمی صورت گرفت که در آن انتظار می‌رود رئیس جمهور روسیه معاهده‌هایی را درباره الحاق مناطق خرسون و زاپوریژیا و همچنین دو جمهوری دونباس به روسیه امضا کند.

همه پرسی برای پیوستن زاپوروژیه و خرسون و همچنین جمهوری خلق دونتسک (DPR) و جمهوری خلق لوهانسک (LPR) به روسیه بین 23 و 27 سپتامبر برگزار شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها