کد خبر: ۲۷۵۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خطاب به دولت:
نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا نگذارد موضوع هسته ای به تحریم گره بخورد و حداقل دو سال مذاکره نکنند، چرا که این التهاب از بین خواهد رفت و وضعیت بهتر خواهد شد.
به گزارش جدید پرس:

 محمدرضا صباغیان بافقی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده های متوفیان قطار مشهد به یزد، گفت: امیدوارم دستگاه های مربوطه ضمن رسیدگی به آسیب دیدگان هرچه سریع تر علل این حادثه را دقیق مشخص و با متخلفان برخورد شود تا نتیجه کوتاهی و قصور خود را ببینند تا درس عبرت و بازدارنده برای آینده باشند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی متوجه متولیان وزارت راه و راه آهن است، خاطرنشان کرد: باید وضعیت اتفاق افتاده را برای مردم شفاف کنند و ما نمایندگان استان یزد نیز موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره گرانی ها خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز گرانی در حال خرد کردن استخوان های نحیف خانواده های ضعیف و حتی متوسط است. امری که هرگز مسئولین و کسانی که حقوق و پرداخت مناسب دارند درک نخواهند کرد.

صباغیان با اشاره به این ضرب المثل که «سواره از پیاده خبر ندارد» خطاب به رئیس جمهور و مسئولین اقتصادی گفت: شما در برنامه های خود شعار وضعیت بهتر اقتصادی را دادید و با این شعار انتخاب شدید.  قیمت ارز، طلا، مواد خوراکی و کالاها را می بینیم. با مردم صحبت کنید و زمان مشخص کرده و آینده را برای مردم تشریح کنید تا مردم توجیه شوند.

وی افزود: طرح شما خوب است ولی گرگ هایی در بین دستگاه های دولتی و نظارتی نفوذ کرده اند که در حال دریدن مردم هستند. سلطان های شکر، روغن، فولاد، مرغ و ... تا اعدام نشوند، مبارزه با فساد، اختلاس و گرانی حرف است. باید مردم در این شرایط سخت اقتصادی هر روز یکی از این سلاطین را بالای دار ببینند. با توصیه و سفارش نمی شود و  وعده ها و برنامه های شما را دولت های قبلی نیز دادند ولی به جایی نرسید.

صباغیان با تاکید بر اینکه مشکل نظارت است، ابراز عقیده کرد: مشکل این نظارت هم تعارض منافع است. تعارض منافع است که پلاسکو و متروپل را خراب می کند. تعارض منافع است که جوجه ها را برای کشتار به گودال می برد. برج ها و تراکم فروشی همه ناشی از تعارض منافع است و متاسفانه خبری از مبارزه نیست و فقط طرح های خوبی هستند.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از اقدام به موقع دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی تشکر کرد و گفت: آژانس هسته ای آلت دست آمریکا و غرب است. آقای رئیسی دیگر نگذارید موضوع هسته ای به تحریم گره بخورد و حداقل دو سال مذاکره نکنید و یا اینکه مذاکره کنید ولی به موضوع هسته ای گره نزنید، چرا که حتما این التهاب از بین خواهد رفت و وضعیت بهتر خواهد شد. ما در منابع مشکل نداریم اما مطمئنم دوباره آمریکا و غرب به سراغ شما برای مذاکره می آیند. باید همیشه ما را در این میدان التهاب نگه دارند تا فشارهای اقتصادی بر مردم بیشتر شود.

وی در پایان تاکید کرد: همانگونه که کشورهایی مانند کره شمالی، هند و پاکستان این هزینه را دادند و ایستادگی کردند و تحریم شدند، اما با استقامت نتیجه گرفتند. امیدوارم مسئولین اقتصادی طوری عمل کنید که بعد از این دیگر مذاکرات به مباحث اقتصادی گره نخورد.

انتهای پیام

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها