کد خبر: ۲۴۷۱۰
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
محمدصادق کریمی در همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد دیجیتال، لازم است توجه ویژه ­ای به زیرساخت ­های ارتباطی کشور علی ­الخصوص شبکه­ های تلفن همراه شود، افزود: نقش توسعه اینترنت پهن پاند و افزایش سرعت اینترنت در افزایش GDP کشور انکارناپذیر است.
به گزارش جدید پرس:

به گزارش روابط عمومی رایتل، معاون برنامه ریزی راهبردی رایتل با ذکر اینکه نزدیک به ۹۰% شرکت های استارت آپ و فینتک ها در همان سال های اولیه از بین میروند، ۱۲ علت را در این خصوص برشمرد که عدم توجه به نوآوری های فنی و زیرساخت های ارتباطی و فن آوری اطلاعات یکی از مهمترین این دلایل است.

وی با بیان اینکه امروزه در تمام دنیا، اپراتورهای تلفن همراه در حال حرکت به سمت حوزه های هوشمندسازی هستند، افزود: توسعه خدمات مالی و حضور در فینتک ها یکی از مهمترین بخش های این حرکت است و پیش بینی می شود بیش از ۳۰% از فعالیت های جانبی اپراتورها به سمت خدمات فناورانه در حوزه مالی برود.

کریمی در ادامه به بیان ظرفیت های اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه سرویس های ویژه به صنعت مالی اعم از بانک، بورس و بیمه پرداخت و مثال های متنوعی در زمینه تأمین مالی خرد و اعتبارسنجی ارائه کرد. وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی در رشد پایدار و رونق اقتصادی، اعلام کرد: رایتل از طریق رویکردهای هوشمندانه با اتکا و اعتماد به دانش داخلی و توان نیروهای متخصص این شرکت در خصوص کاهش مصرف برق با استفاده از خدمات مبتنی بر تلفن همراه راهکارهای هدفمند ارائه داده است.

بررسی خدمات اپراتورهای تلفن همراه به اقتصاد دیجیتال با استفاده از توسعه 5G و IoT از دیگر محورهای بحث بود. کریمی IoT (اینترنت اشیا) را یک فرصت بسیار مهم برای حوزه کسب و کارهای سازمانی (B2B) برشمرد و افزود: در دنیا این اتفاق نظر وجود دارد که توسعه 5G نقش بسزایی در افزایش درآمدهای شرکت ها خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره رایتل با ذکر اینکه در حال حاضر نزدیه به ۱۰% از کل ترافیک دیتای کشور در شبکه رایتل تولید میشود افزود: در رایتل طرح های بسیار خوبی در زمینه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی انجام شده است و این شرکت از طرح های نوآورانه استقبال میکند.

لازم به ذکر است که اولین همایش اقتصاد هوشمند و توسعه مالی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن همایش های بورس تهران برگزار شد و جمع گسترده ای از مدیران و فعالان صنعت مالی کشور در آن حضور داشتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها