کد خبر: ۲۴۴۷۰
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
خریداران سکه با کاهش شدید قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در حالی نقره داغ شدند که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: شوک کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را وارد فاز کاهشی کرده است.
به گزارش جدید پرس:

کاهش قیمت طلا و سکه روز یکشنبه قوت گرفت و سکه امامی در حالی وارد کانال ۳۲ میلیونی شد که تا دو روز گذشته در کانال ۳۵ میلیونی به سرعت در حال رکوردشکنی بود.

کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار روز یکشنبه اولین شوک کاهشی به قیمت طلا و سکه بود و در ادامه روز، عقبگرد طلای جهانی موجب سرعت گرفتن کاهش قیمت طلا و سکه شد.

سکه بازان در فاز احتیاط

ریزش قیمت سکه و طلا موجب شد تا سکه بازان برای خرید دست نگه دارند. از طرفی، ارسال پیامک هشدار قوه قضاییه به طلافروشان سیگنال منفی به بازار وارد کرده و فاز احتیاطی معامله‌گران قوت گرفته و تقاضا در بازار فلز زرد مسیر کاهشی در پیش گرفته است.

اما آیا این روند نزولی در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟

ریزش قیمت سکه ادامه دار است؟

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت سکه و طلا تا این لحظه در حال کاهش است و به نظر می‌رسد این کاهش قیمت ادامه دار است.

وی با برشمردن علت ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ادامه داد: سیر نزولی قیمت دلار، جو منفی در بازار طلا و سکه ایجاد کرده و موجب شده به نسبت چند روز گذشته، شاهد کاهش قیمت قابل توجهی باشیم.

ساعات حساس در بازار طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در روز یکشنبه به مرز مقاومتی ۳۲ میلیونی رسید. همین مقاومت قیمتی سکه موجب شد ساعات حساسی در بازار طلا و سکه رقم بخورد. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این مورد به اقتصاد ۲۴ گفت: نکته قابل توجه این است که در دو روز گذشته قیمت اونس جهانی تغییری نکرده، چون بازار جهانی در تعطیلات به سر می‌برد.

کشتی آرای ادامه داد: شوک ریزش قیمت ارز باعث شده قیمت طلا و سکه کاهش قابل توجهی را به ثبت برساند.

تقاضای طلا و سکه کاهشی شد؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد موضوع ارسال پیامک هشدار قوه قضاییه به طلافروشان مبنی بر ثبت معاملات طلا، سکه و جواهر در سامانه جامع تجارت به اقتصاد ۲۴ گفت: این اقدام در راستای شفاف سازی معاملات طلا، طلای آبشده و سکه است.

به گفته کشتی آرای، موضوع ثبت معاملات طلا و سکه در سامانه جامع تجارت موضوع جدیدی نیست. تقریبا ۲ سالی است که قوانین، زیرساخت‌ها و برنامه‌های نرم افزاری و سخت افزاری این موضوع تهیه شده است.

سکه در یک قدمی دریافت مالیات؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا ثبت معاملات طلا و سکه در سامانه جامع تجارت، تقاضای سکه و طلا را کم می‌کند؟ گفت: با الزامی شدن ثبت معاملات، کسانی در بازار طلا و سکه می‌مانند که واقعی باشند به این معنا که برخی معاملاتی که صوری بوده، از بین می‌رود.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: هر نوع معامله‌ای در بازار طلا و سکه در سامانه جامع تجارت باید ثبت شود. به اعتقاد سکه بازان، این سامانه مقدمه‌ای بر دریافت مالیات بر عایدی است.

 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها