کد خبر: ۲۴۳۵
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
همزمان با افزایش خرابکاری ها در خاک ایران؛
در هفته های اخیر رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی برای بر هم زدن میز مذاکرات برجامی دریغ نکرده است. تهدیدها، علنی‌تر و خرابکاری‌ها جسورانه‌تر شده است. برخی کارشناسان این روند را برای مذاکرات برجامی خطرناک تفسیر می‌کنند.
به گزارش جدید پرس:

اسرائیل به دشمن اصلی پرونده احیای برجام تبدیل شده است. در ماه‌های اخیر، اسرائیل از تمام نفوذ خود برای بر هم زدن میز مذاکرات بین غرب و ایران بر سر توافق هسته‌ای استفاده کرده و هر اقدامی را برای تأثیرگذاری بر نتیجه آن انجام داده است.

 

رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول ترورها در ایران است. همچنین در چند وقت اخیر خرابکاری‎هایی در برخی تاسیسات هسته‌ای و مراکز دولتی ایران رقم زده که بسیاری را نگران شرایط میان تهران و تل‌آویو کرده است. به نظر می‌رسد اسرائیل سعی دارد ایران را مجبور به نشان دادن واکنش بکند و جنگ در سایه را به جنگی رودر رو تبدیل کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل با افشای اسناد هسته‌ای ایران دو هدف را دنبال می‎کند؛ اول پایان دادن به روند مذاکرات غرب با ایران و دوم تحریک ایران برای شروع یک جنگ رو در رو.

 

در سال گذشته بنت گفته بود که زمان افزایش عملیات در خاک ایران فرا رسیده است. بعد از این سخنان خرابکاری‌های اسرائیل در ایران شدت گرفته است. به تازگی هم یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل گفته است: جنگ را به داخل مرزهای ایران خواهیم کشید.

 
 

این سخنان در حالی است که دولت ائتلافی بنت دچار تزلزل شدید شده است و امکان سقوط این دولت وجود دارد. با این حال رژیم صهیونیستی سعی دارد به هر شکلی سطح تنش با ایران را بالاتر ببرد. زیرا با شدت گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل، آمریکا بار دیگر نگاه ویژه‌ای به تل‌آویو خواهد کرد.

با این حال ایران تا امروز دست به صبر استراتژیک زده و اقدامات محدودی در اسرائیل برای تلافی انجام داده است. بدون شک ایران سعی خواهد کرد که مذاکرات برجامی را پیش ببرد و اهداف رژیم صهیونیستی را برای جهانیان روشن سازد.

با این حال ادامه این روند عواقب بدی برای خاورمیانه خواهد داشت و اگر ایران دست به اقدامات تلافی‌جویانه شدید بزند، جنگی تمام عیار رقم می‎خورد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها