کد خبر: ۲۳۶۳۱
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
طبق اعلام گمرک ایران، سهمیه ارزی ورود ۲ هزار کالا همراه مسافر به مناطق آزاد تجاری و صنعتی ابلاغ شد.
به گزارش جدید پرس:

ششم اردیبهشت ماه سال جاری گمرک ایران در بخشنامه‌ای سهمیه ارزی ورود ۲ هزار قلم کالای همراه مسافر به مناطق آزاد تجاری صنعتی را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

علی وکیلی مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه به گمرکات اجرایی اعلام کرد، پیرو تصویب نامه ۲۱ فروردین ۹۷ هیأت محترم وزیران، تصویر نامه ۶ فروردین ۱۴۰۲ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت، تصویر نامه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صورتجلسه کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد ارسال شد. با توجه به این صورتجلسه سقف سهمیه برای اقلام قابل ورود با رویه مسافری به مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰۵ میلیون دلار تعیین گردید.

همچنین مقرر شد، اقلام سال گذشته در مجموع شامل ۱۹۵۰ قلم کالا تا زمان تعیین اقلام جدید برای سال ۱۴۰۲ ابقاء شد. بدیهی است ارائه ثبت آماری معتبر برای کالاهایی که از طریق گمرک‌های مستقر در مناطق آزاد و یا سایر گمرک‌های مرزی و داخلی به مقصد مناطق آزاد حمل می‌شود. الزامی است و مسئولیت رعایت سقف ارزش کالای همراه مسافر به میزان تعیین شده توسط کارگروه یادشده نیز بر عهده سازمان‌های مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خواهد بود.

1101767_949

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها