کد خبر: ۲۳۴۰۸
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
موتورسیکلت یک وسیله ارزان برای بسیاری از اقشار جامعه محسوب می‌شد که هم وسیله نقلیه یک خانواده کوچک بود؛ هم ابزار امرار معاش؛ اما حالا خریدش راحت نیست.
به گزارش جدید پرس:

 روزنامه «خراسان» نوشت: خبر آمد که موتورسیکلت محبوب ایرانی‌ها یعنی وسپا میلیاردی شده؛ مدل‌های جدید این موتور محبوب و خاطره‌انگیز از ۹۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. هرچند قیمت انواع موتورها به گرانی مدل‌های جدید وسپا نیست؛ اما قیمت برندها و مدل‌های دیگر هم چندان پایین نیست.

روزگاری می‌شد به‌ راحتی یک موتور گازی آبی رنگ یا یک موتور براوو خرید. موتورهایی که سرعت زیادی نداشتند، به‌زحمت صاحب‌شان را به مقصد می‌رساندند و روشن کردن‌شان کلی دردسر داشت. حالا دیگر از آن موتورها خبری نیست و لازم نیست برای روشن کردن موتور، کنارش بدویم، رکاب بزنیم و نازش را بکشیم تا روشن شود، اما در عوض خرید موتور، حتی مدل‌های معمولی هم دیگر راحت نیست.

ماجرا وقتی حساس می‌شود که بدانیم با افزایش خریدهای اینترنتی از رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها، داشتن یک موتور، علاوه‌ برآن ‌که برای خانواده‌های کوچک کار راه‌انداز است، به سرپرست خانواده کمک می‌کند یک شغل تمام وقت یا پاره‌وقت به‌عنوان پیک داشته باشد. به‌شرط این ‌که از عهده خرید موتور برآید، اما با این قیمت‌ها، خرید موتور چندان هم راحت نیست. در این مطلب مروری داریم برقیمت انواع موتورهای داخل بازار.

شروع قیمت موتورهای اوراقی از ۵ میلیون

کمترین قیمت موتورسیکلت مربوط به موتور گازی براوو یا یاماها ۱۲۵ است، البته با ذکر این نکته که چندین سال خواب بوده و نیاز به خرج اساسی دارد! در غیر این ‌صورت قابل استفاده نیست. در این حالت، قیمت این موتورها از ۵ یا ۶ میلیون تومان شروع می‌شود.

موتورهای اسپرت تقریبا ۳۰۰ میلیون

موتورسیکلت‌های کلاس اسپرت که در بین جوانان محبوب‌تر هستند و برای موتورسواری خیابانی یک گزینه پرطرفدارتر به حساب می‌آیند، از ۱۵۰ میلیون تومان شروع می شوند و تا ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون قیمت دارند. قیمت نمونه های کارکرده این موتورها هم از ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان شروع می شود.

موتورهای طرح وسپا از ۵۰ میلیون به بالا

محبوبیت برند وسپا باعث شده تا شرکت‌های زیادی، موتورهایی کاملا شبیه وسپا طراحی و روانه بازار کنند. قیمت این موتورها بر اساس کیفیت و برندشان، بسیار متفاوت است. یک مدل بسیار معمولی آن که مدل ۹۷ باشد، ۴۷ میلیون تومان قیمت دارد. البته قیمت موتور لوکی مدل ۱۴۰۱ هم حداقل ۱۳۰ میلیون تومان است.

هوندا از ۲۵ تا ۸۰۰ میلیون

موتورهای هوندا ۱۲۵ جزو پر فروش‌ترین موتورهای تاریخ بازار ایران به حساب می‌آید. مدل کارکرده این موتور که مدل ۱۳۹۰ باشد، تقریبا ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل های جدیدتر هوندا، ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. هوندا CRF۲۵۰ مدل ۱۴۰۱ هم تقریبا ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

موتور برقی از ۲۰۰ تا ۹۸۰ میلیون

از آن جایی که موتورهای برقی حمل و نقل و جابه‌جایی را راحت‌تر می‌کنند و نسبت به موتورهای بنزینی به صرفه‌تر هستند، خیلی زود در بین مردم جهان محبوب شده اند. قیمت یکی از برندهای این موتورها که از ۸۰۰ وات شروع می‌شود، ۲۱۰ میلیون تومان است. مدل ۱۲۰۰ وات از ۳۵۰ میلیون به بالا و مدل ۶ هزار وات آن هم ۹۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

موتورهای میلیاردی

براساس آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های خرید وفروش، موتور بی ام و ۲۰۲۲، حدود ۲ میلیارد، موتورهای وسپای جدید بین یک تا ۱.۵ میلیارد ، موتور کاوازاکی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون، بیکینگ ۲۰۰۹ abs تقریبا ۴ میلیارد و یک موتور خاص به نام ایندین وینتیج آمریکایی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

اجاره موتور از ماهی ۳ تا ۱۵ میلیون

بالا رفتن قیمت موتور باعث شده تا بازار اجاره موتور هم داغ شود. شما برای اجاره یک موتورسیکلت هوندای بسیار معمولی که مدل ۹۶ باشد، ماهانه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان باید هزینه کنید. قیمت اجاره موتور وسپا هم از روزی ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که قیمت ماهانه آن می‌شود، ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها