کد خبر: ۲۳۱۰۹
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
سخنگوی صنعت آب گفت: ۵۵ درصد مشترکان تهرانی در رده پرمصرف (مصرف یک تا دو برابر الگو) قرار دارند و همین امر باعث افزایش ۸۰ لیتری سرانه آب شرب تهران نسبت به الگو شده است.
به گزارش جدید پرس:

 «فیروز قاسم‌زاده» افزود: تأمین آب شرب کلان‌شهر تهران با توجه به کاهش ذخایر سدهای تأمین آب شرب تهران در سنوات اخیر، به‌عنوان یکی از موضوع‌های مهم در دستور کار وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اقدام‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای مختلفی در این ارتباط طراحی شده و در حال اجراست.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: مدیریت شرب تهران به‌ویژه در شرایط پیک مصرفی در تابستان پیش‌رو نیازمند همراهی جدی مردم عزیز پایتخت است.

قاسم‌زاده گفت: سال گذشته همراهی خوب مردم و نیز اقدام‌های بازدارنده صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب باعث شد تا درصد مشترکان بد مصرف شهر تهران (مصرف بیش از دو برابر الگو) از ۵ درصد به زیر ۴ درصد کاهش یابد و امید است تداوم این موضوع باعث شود که رده بدمصرفی در تهران به‌طور کامل حذف شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۵۵ درصد مشترکان تهرانی در رده پرمصرف (مصرف یک تا دو برابر الگو) قرار دارند و همین امر باعث افزایش ۸۰ لیتری سرانه آب شرب تهران نسبت به الگو شده، لذا وزارت نیرو تمرکز ویژه‌ای روی کاهش این سهم دارد و اقدام‌های جدی در این خصوص در دست پیگیری است.

سخنگوی صنعت آب گفت: امید است با تداوم تلاش عمومی برای مصرف بهینه آب، این امر محقق شود

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها