کد خبر: ۲۱۹۰۶
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
در پی عدم وجود اسکناس خرد در دستگاه‌های خودپرداز و مشکلات ایجاد شده برای متقاضیان وجه نقد، طبق اعلام سخنگوی اقتصادی دولت بناست عصر امروز شورای پول و اعتبار درباره انتشار اسکناس تصمیم‌گیری کند.
به گزارش جدید پرس:

طی هفته‌های گذشته و به ویژه روزهای پایانی سال قبل، مردم مشکلاتی را هنگام برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز داشتند چرا که اکثر این دستگاه‌ها یا وجه نقد نداشتند یا تنها ایران‌چک داشتند و همین موضوع سبب بروز مشکل برای متقاضیان وجه نقد در ارقام خُرد شده بود.

«احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت درباره چرایی عدم وجود اسکناس در دستگاه‌های عابربانک به بیان توضیحاتی پرداخت و با تأکید بر اینکه نظام پرداختی کشور جزو پیشرفته‌ترین نظام‌های پرداختی برخط است و اکثر خدمات بانکی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا عابربانک‌ها پول نقد ندارند و مردم در تهیه چک‌پولهای ۲۰۰ و یا ۱۰۰ هزار تومانی از عابربانک‌ها مشکل دارند، گفت: کشور ما ایران یکی از پیشرفته‌ترین نظام‌های پرداخت برخط را دارد و با سرعت خوبی انتقال وجوه و تراکنش‌ها در کشور صورت می‌گیرد و همین امر عاملی شده تا نیاز به همراه داشتن و حمل کردن اسکناس و پول نقد بسیار ناچیز باشد.

خاندوزی با اعلام اینکه مردم در موارد بسیار خاص و انگشت‌شماری بدون داشتن اسکناس کارشان را نمی‌توانند انجام دهند، افزود: به جهت مراجعاتی که در هفته‌ها و روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ وجود داشت و افزایش پول نقد انجام شده بود بانک مرکزی اقدام به چاپ چک‌پولهای ۲۰۰ هزار تومانی کرد تا مردم بتوانند مبلغ بالاتری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها مکلف شده‌اند ۱۰ درصد وجوه خود را از طریق چک‌پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت کنند البته امروز یکی از دستورجلسات شورای پول و اعتبار کشور مسئله رسیدگی به همین تقاضایی است که در حوزه پول نقد و اسکناس وجود دارد که بعد از تصمیم‌گیری در شورای پول و اعتبار نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها