کد خبر: ۲۰۳۶۴
۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
همزمان با آماده شدن بازارها برای تصمیم گیری نرخ بهره امروز فدرال رزرو، بیت کوین روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در ۹ ماه اخیر نزدیک شد.
به گزارش جدید پرس:

بیت کوین به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسید، زیرا فدرال رزرو نرخ بهره را بالا برد، پس از پایین ترین سطح ۲۷,۷۸۵.۱۱ دلار در روز سه شنبه، بیت‌کوین در اوایل جلسه دیروز به اوج روزانه ۲۸,۴۳۹.۵۶ دلار رسید. این حرکت باعث می‌شود که بیت‌کوین به سمت بالاترین سطح ۹ ماه اخیر که در اوایل هفته ثبت شده بود، بازگردد.

این افزایش قیمت در حالی رخ می دهد که شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه تلاش کرد تا از سقف ۷۲.۰۰ خارج شود. در زمان نگارش این گزارش، این شاخص در ۷۱.۷۰ قرار دارد که بالاترین میزان از اوایل فوریه تا کنون است. معامله گران احتمالاً با اعلام افزایش نرخ بهره به حرکت خود در مسیر فعلی ادامه می‌دهند.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داده و به محدوده ۴.۷۵ تا ۵ درصد رساند. این رقم بالاترین سطح نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا طی ۱۶ سال گذشته یعنی از سال ۲۰۰۷ است. در این بیانیه اعلام شده که هدف از تصمیم مذکور دستیابی به حداکثر اشتغال و تورم ۲ درصدی در بلندمدت است.

بیت‌کوین در یک قدمی رکوردشکنی

اتریوم نیز، پس از یک دوره کوتاه تثبیت روز قبل، دوباره به رنگ سبز بازگشت. اتریوم در روز پرشتاب به ۱,۸۳۶.۲۹ دلار رسید که کمتر از ۲۴ ساعت پس از معامله در پایین ترین سطح ۱۷۶۱.۶۷ دلاری به دست آمد. مشابه بیت کوین، افزایش قیمت روز چهارشنبه، اتریوم را نزدیک به بالاترین قیمت اخیر یعنی ۱۸۴۶ دلار قرار داد که قوی ترین نقطه آن از اوت گذشته است.

میانگین متحرک ۱۰ روزه به روند صعودی خود ادامه داده، با این حال، به نظر می رسد قدرت قیمت مانعی برای افزایش بیشتر باشد، به طوری که شاخص اکنون زیر سقف ۶۴.۰۰ قرار دارد. برای اینکه گاوها بتوانند سود خود را افزایش دهند، احتمالاً نیاز به شکستن سطح مقاومت فوق الذکر وجود دارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها