کد خبر: ۱۹۶۶۰
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سخنگوی دولت گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق‌ها پلکانی است. افزایش پلکانی حقوق به عدالت نزدیک است.
به گزارش جدید پرس:

 سخنگوی دولت با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان خاطرنشان کرد که حل مسائل منطقه‌ای و جهانی صرفاً از مسیر غرب نمی‌گذرد.

علی بهادری جهرمی در آغاز آخرین نشست خبری هفتگی خود در سال ۱۴۰۱ با اشاره به مهمترین دستاوردهای امسال گفت: در حوزه اقتصادی مطابق آخرین آمار رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در فصل پاییز رقم خورد. آمارهای رشد اقتصادی فصلی حاکی از این است که سطح درآمدهای عمومی در گذر زمان می‌تواند به سمت بالا حرکت کند. ۳۰۰ هزار مجوز کسب و کار برای متقاضیان صادر شده و بعد از ۱۲ سال یارانه مردم افزایش یافت.

 

فعال شدن بیش از ۲ هزار کارخانه‌ تولیدی راکد و نیمه‌راکد

وی افزود: فروش املاک تملیکی رشد ۵۰۰ درصدی را تجربه کرد. طرح دولت الکترونیک در سال جاری اجرا شد و ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره خدمات الکترونیک متصل شدند. بیش از ۲ هزار کارخانه‌ تولیدی راکد و نیمه‌راکد فعال شدند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، اظهار کرد: تنش‌های آبی در استان‌های مختلف تا حدود زیادی مهار و کنترل شدند. رفع قطعی مکرر برق‌های خانگی در سال ۱۴۰۱ تجربه شد. افزایش تولید ۶ هزار مگاواتی برق را هم که یک رکورد بود را در همین سال شاهد بودیم.

 

بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه‌های درمانی افزوده شد

بهادری جهرمی با بیان اینکه در حوزه سلامت اقدامات متعددی انجام شد و بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه‌های درمانی افزوده شد، یادآور شد: نسخه‌نویسی الکترونیکی و اجرای طرح دارویار را در سال ۱۴۰۱ داشتیم و سه دهک پایینتر جامعه هم به طور کامل تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

وی افزود: راه‌آهن زاهدان به خاش امسال افتتاح شد و هم در حوزه تولید خودرو به آمار یک میلیون و دویست هزار دستگاه رسیدیم. پرتاب ماهواره خیام را شاهد بودیم و علاوه بر این امر تکمیل ۶۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات را پشت سر گذاشتیم.

 

خطوط گازرسانی توسعه جدی یافت

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی را شاهد بودیم، گفت: خطوط گازرسانی توسعه جدی یافت و در زمینه روابط با همه همسایگان روند، افزایشی شد و شاهد برقراری مجدد ارتباط با عربستان سعودی بودیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: حذف ۱۰۰۰ شرط مبهم از مجوزهای کسب و کار، صدور برخط ۲۷۰ هزار مجوز کسب و کار از ابتدای امسال، انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی برای اولین بار، ساماندهی انبارهای اموال تملیکی و فروش خودروهای رسوبی در بنادر و تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف چندین ساله و تعیین تکلیف ۲۸ هزار میلیارد تومان کالای متروکه‌ دهه ۹۰، گوشه‌های دیگری از اقدامات دولت در سال ۱۴۰۱ در حوزه معیشت بوده است.

وی اضافه کرد: شفاف سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و ۶۰۳ شرکت‌های دولتی برای نخستین بار در کشور، شفاف کردن سامانه توزیع آرد و نان و جلوگیری از قاچاق گسترده آرد، اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال، پرداخت سود سهام عدالت دو برابر سال گذشته و افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم، از مهمترین اقدامات دولت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

 

آسیایی‌ها بیشتر از گذشته اداره آسیا را برعهده می‌گیرند

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز توسعه روابط ایران و عربستان سعودی، اظهار کرد: احیای روابط نشان داد حل مسائل منطقه‌ای و جهانی صرفاً از مسیر غرب نمی‌گذرد. سیاست خارجی دولت از ابتدا توسعه روابط همسایگی و دیپلماسی منطقه‌ای بود. سایر کشورها هم از احیای روابط استقبال کردند تا مدیریت منطقه از سوی کشورهای منطقه صورت گیرد و آسیایی‌ها بیشتر از گذشته اداره آسیا را برعهده می‌گیرند.

 

کسانی که شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دادند در مدارس تنش آفرینی کردند

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کمیته پیگیری وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان تصریح کرد: کسانی که شعار زن، زندگی و آزادی را سر می‌دادند با تنش‌آفرینی در مدارس دخترانه سعی کردند، التهاب‌آفرینی کنند که به نتیجه نرسید و شاهد یک ثبات و آرامش نسبی در مدارس هستیم.

سخنگوی دولت یادآور شد: این حوادث سبعانه بود، ماهیت یک عده مدعی حمایت از بانوان و رشد آن‌ها بودند را نشان داد که از تعطیل اجباری مدارس و آموزش دختران سخن می‌گفتند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها