کد خبر: ۱۹۵۹۴
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است که هم در این شرایط توجیه اقتصادی دارد و هم بخش تولید را تقویت می‌کند.
به گزارش جدید پرس:

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر  با اشاره به این‌که حباب سکه امامی به ۵ میلیون تومان رسیده است، می‌گوید: شرط تخلیه حباب سکه این است که یک مقداری عرضه توسط بانک مرکزی بیشتر شود و فقط ربع‌سکه عرضه نشود. مدیریت در رابطه با عرضه نیم‌سکه و سکه تمام نیز اتفق بیفتد.

بذرافشان می‌افزاید: ما همیشه گفته‌ایم و الان هم دوباره می‌گوییم که حباب سکه توجیه اقتصادی ندارد و غیرکارشناسی و بیش از حد است. یکی از راه‌حل‌های تخلیه حباب سکه این است که مردم انتخاب کنند که با توجه به افزایش حباب، به سمت خرید مصنوعات طلا بروند.

سکه تا ۲۰ میلیون تومان پایین می‌آید؟

وی در پاسخ به این پرسش که اگر حباب سکه تخلیه شود، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۲۰ میلیون تومان دارد؟ عنوان می‌کند: ابتدای سال حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان بود که الان به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه می‌دهد: اگر این حباب تخلیه شود، قاعدتا باید این اتفاق بیفتد، ولی یک مقداری برنامه‌ریزی و مدیریت باید وجود داشته باشد تا حباب سکه تخلیه شود.

بذرافشان تاکید می‌کند: بر همین اساس، مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است که هم در این شرایط توجیه اقتصادی دارد و هم بخش تولید را تقویت می‌کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها