کد خبر: ۱۸۷۳۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تعیین نرخ کرایه ۱۴۰۲ تاکسی‌های تهران با توجه به شرایط اقتصادی شهروندان خواهد بود.
به گزارش جدید پرس:

 سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه برگزاری یکصدوسی و سومین شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو در سال آینده، گفت: در جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون حمل و نقل قرار است به این مسئله پرداخته می‌شود و نتایج کارشناسی اعلام و در نهایت در صحن شورای شهر تهران تصمیم‌گیری خواهد شد.

او افزود: تا به امروز لایحه‌ای به صورت رسمی از سوی شهرداری تهران در ارتباط با نرخ کرایه‌های اتوبوس، تاکسی و مترو در سال ۱۴۰۲ به شورا ارسال نشده است؛ بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهیم داشت در ارتباط با نرخ‌های پیشنهادی شهرداری تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: آنچه که مسلم است ما باید در بخش تاکسی ملاحظاتی داشته باشیم چرا که تاکسی متعلق به رانندگان است و تمام هزینه‌ها از جیب آنها پرداخت می‌شود، فعلا نیز نه دولت و نه شهرداری امکان ارائه سوبسید به رانندگان تاکسی را ندارند. تا جایی که امکان دارد ما از آنها حمایت خواهیم کرد و البته به شرایط اقتصادی شهروندان توجه خواهیم داشت.

تشکری هاشمی تاکید کرد: البته در موضوع مترو و اتوبوس موضوع متفاوت است و مترو و اتوبوس به عنوان وسایل کاملا عمومی مطرح هستند و ما تسهیلات یارانه‌ای را در قالب بلیت در نظر خواهیم گرفت.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران یک سوم از هزینه بلیت را باید شهرداری حداقل یک سوم را دولت و حداکثر مسافران نیز یک سوم را پرداخت کنند که البته ما همیشه میزان دریافتی از مسافران را کمتر در نظر می‌گیریم و امسال نیز همین روش را خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد که میزان افزایش کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو بر اساس لایحه پیشنهادی شهرداری تهران به تصویب برسد، گفت: در این زمینه ما بعدازظهر جلسه خواهیم داشت و نتیجه آن اعلام می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها