کد خبر: ۱۷۲۹۴
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
آخرین گزارش‌ها از وضعیت بازار سکه، از رسیدن حباب سکه به نزدیک ۷ میلیون تومان حکایت دارد.
به گزارش جدید پرس:

آن‌طور که در بررسی بازار دیده می‌شود، در حال حاضر حباب سکه به ۶ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی به ۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم‌سکه به ۴ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان، ربع‌سکه به ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان و سکه گرمی به ۲ میلیون و ۶۶۳ هزار تومان رسیده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در طول فقط یک هفته گذشته حباب سکه امامی ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۵ هزار تومان، نیم سکه ۵۴۸ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۷۴ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱۴ هزار تومان بزرگ‌تر شده است.

رسیدن حباب سکه امامی به حدود ۷ میلیون تومان به حدی عجیب است که به باور فعالان بازار، این اعداد هیچ توجیه منطقی ندارد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین خصوص به خبرآنلاین می‌گوید: حباب سکه در ابتدای سال ۳۰۰ هزار تومان بود و امروز به اعداد بالایی رسیده است. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ وقتی ربع‌سکه یا سکه تمام و یا نیم‌سکه، هر کدام نهایت ۱۰۰ هزار تومان در بالاترین شرایط هزینه ضربش است، چرا باید این حباب را داشته باشد؟

وی متذکر می‌شود: به نظر من وقتی بازار اشباع شود و به بازار سکه ورود شود و انواع سکه به مقدار نیاز در بازار از طریق بانک مرکزی عرضه شود، این حباب و قیمت‌ها دیگر وجود ندارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان می‌کند: این را هم بگویم که مردم دقت کنند که این حباب سکه واقعا توجیه اقتصادی ندارد.

نادر بذرافشان تاکید می‌کند: ربع‌سکه‌ای که حدود ۴ میلیون تومان حباب دارد، به نظر من مردم نباید به سمت آن بروند و باید به این سمت رفت که مصنوعات طلا خرید.

وی خاطرنشان می‌کند: شما دو گرم طلا بخرید، نهایت با بالاترین اجرت یک میلیون هزینه می‌دهید. مردم با توجه به حبابی که سکه دارد، باید مصنوعات طلا بخرند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها