کد خبر: ۱۲۶۸۹
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
بررسی ها نشان می دهد مجموعا 10 استان کشور در مهر ماه تورم نقطه به نقطه خوراکی بالاتر از 75 درصد را به ثبت رسانده اند، همچنین این شاخص در هیچ کدام از استان ها پایین تر از 60 درصد نبوده است.
به گزارش جدید پرس:

تورم نقطه به نقطه در مهر ماه امسال 48.6 درصد برآورد شده، به بیان ساده تر خانوار ایرانی برای تهیه سبد مشخصی از کالا و خدمات در مهر ماه امسال حدود یک و نیم برابر بیشتر از مهر سال گذشته برای تهیه همین سبد هزینه کرده اند. تورم نقطه به نقطه اقلام غیر خوراکی و خدمات در مهر ماه 36.1 درصد به ثبت رسیده، در آن سو تورم نقطه ای خوراکی ها 70.7 درصد براورد شده است. بر این اساس می توان بیان کرد که خوراکی ها در یکسال گذشته نزدیک به دو برابر غیر خوراکی ها افزایش قیمت را تجربه کرده اند. تورم نقطه به نقطه خوراکی ها و آشامیدنی ها در استان لرستان بالغ بر 87 درصد بوده، این نرخ بالاترین تورم نقطه ای خوراکی در میان تمامی استان های کشور محسوب می شود. در جایگاه دوم بیشتری تورم نقطه به نقطه خوراکی ها نیز استان خراسان شمالی با تورم 82.2 قرار دارد. استان سیستان و بلوچستان نیز با ثبت تورم خوراکی 81.4 درصد دیگر استانی است که در یکسال گذشته تورم بالایی را تجربه کرده. به طور کلی میتوان بیان کرده که سه استان کشور در مهر ماه امسال تورم نقطه به نطقه خوراکی بالای 80 درصد را به ثبت رسانده اند.

همچنین 7 استان دیگر نیز وجود دارند که تورم شان بالاتر از 75 درصد بوده، به عبارت دیگر مجموعا 10 استان در کشور در مهر ماه تورم نقطه ای خوراکی بالاتر از 75 درصد را به ثبت رسانده اند. استان های مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشان، سمنان، اردبیل، گلستان و البرز از جمله این استان ها هستند. تورم نقطه به نقطه خوراکی ها در مهر ماه برای استان بوشهر 60.1 درصد برآورد شده که این نرخ پایین ترین تورم به ثبت رسیده رد این شاخص محسوب می شود، بر این اساس تورم نقطه ای خوراکی هیچ یک از استان های کشور پایین تر از 60 درصد نبوده است.

photo_2022-11-02_13-06-10

 

 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها