کد خبر: ۱۰۹۸۹
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
در حالی که ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای فیات در سراسر جهان افزایش یافته است، روبل روسیه در این هفته ۴.۵ درصد در برابر دلار جهش کرد.
به گزارش جدید پرس:

در هفته اول سپتامبر، روسیه به مطبوعات گفت که چین هزینه گاز طبیعی را با روبل و یوان پرداخت خواهد کرد. علاوه بر این، واردات طلای روسیه سوئیس به بالاترین حد خود از آوریل ۲۰۲۰ رسیده است.

دلار و روسیه پابه‌پای هم پیش می‌روند

این هفته شاخص دلار آمریکا به اوج جدیدی رسید و تعداد زیادی از ارزهای فیات در سراسر جهان به شدت ریزشی شدند به عنوان مثال، دو روز پیش، یورو اتحادیه اروپا در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان در ۲۰ سال گذشته رسید و در روز جمعه به ۰.۹۷۳ دلار کاهش یافت.

در حال حاضر، یورو حتی به ۰.۹۶۹۰ دلار کاهش یافته است و در ۳۰ روز گذشته ۲.۸۲ درصد در برابر دلار تضعیف شده است. آمارهای ۳۰ روزه نشان می دهد که ین ۴.۷۲ درصد کاهش یافته است، پوند استرلینگ ۸.۱۷ درصد کاهش یافته است، و دلار کانادا ۴.۷۸ درصد کاهش یافته است. یوان چین برای اولین بار در دو سال گذشته نرخ برابری ۷:۱ را در برابر دلار آمریکا شکست.

روبل سرشاخ با دلار پیش می‌رود

با این حال، روبل، ارز فیات روسیه در سال جاری انعطاف پذیرتر بوده و یک ماه پس از شروع جنگ اوکراین و روسیه شاهد افزایش قیمت بود. در پایان ماه ژوئن، روبل روسیه در برابر دلار آمریکا به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسید و در آن زمان اقتصاددانان گفتند «نرخ مبادله [روبل] را نادیده نگیرید».

این جمعه، در حالی که ارز فیات بومی آمریکا در برابر ارزهای مختلف در سراسر جهان به ارتفاعات جدیدی صعود کرد، روبل در برابر دلار آمریکا ۴.۵ درصد افزایش یافت. روبل موفق شد این کار را انجام دهد در حالی که DXY به دنبال افزایش نرخ بهره اخیر فدرال رزرو به بالاترین حد ۲۰ سال گذشته رسید. افزایش روبل به دنبال آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل این هفته توضیح داد که قول داده است از "همه ابزارهای موجود" برای پیروزی در جنگ با اوکراین استفاده کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها