کد خبر: ۲۰۶۸۲
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
سم آلتمن در دو مصاحبه درباره انتقادات علیه ChatGPT حرف زد و به صحبت‌های ایلان ماسک پاسخ داد.
به گزارش جدید پرس:

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI در دو مصاحبه جدید «ایلان ماسک»، مدیرعامل توییتر و تسلا را «عوضی» خطاب کرده و به نگرانی‌های او درباره ایمنی هوش مصنوعی پاسخ داده است. او همچنین سوگیری‌های ChatGPT را پذیرفته و مدعی شده که OpenAI مستقل از مایکروسافت باقی مانده است.

آلتمن به‌تازگی در مصاحبه با پادکست On With Kara Swisher به انتقادات ایلان ماسک علیه OpenAI پاسخ داده است. ماسک گفته بود سازنده ChatGPT به یک شرکت بسته تبدیل شده است که تمام تمرکز خود را روی سودآوری گذاشته و حالا عملاً توسط مایکروسافت کنترل می‌شود. آلتمن در جواب به این ادعاها می‌گوید: «اکثر این حرف‌ها صحیح نیستند و فکر می‌کنم ایلان هم این را می‌داند.»

مدیرعامل OpenAI ادامه داد: «اگر بخواهم خوبی ایلان را بگویم، فکر می‌کنم او واقعاً برای یک آینده روشن با هوش جامع مصنوعی (AGI) اهمیت قائل است. [ولی] او یک آدم عوضی یا هر چیز دیگری است که می‌توانید درباره‌اش بگویید. سبک شخصیتی او طوری است که دوست ندارم آن را برای خودم انتخاب کنم. اما فکر می‌کنم او واقعاً اهمیت قائل است و برای آینده بشریت بسیار نگران است.»

آلتمن همچنین درباره ادعاهای ماسک درباره کنترل OpenAI توسط مایکروسافت گفت: «ما تحت کنترل مایکروسافت نیستیم. مایکروسافت حتی در هیئت مدیره ما کرسی ندارد. ما یک شرکت مستقلیم.»

افزون‌براین، روز گذشته مصاحبه‌ای از او با پادکست «لکس فریدمن» منتشر شد. آلتمن در این پادکست هم درباره انتقادات ماسک گفت: «ایلان به‌وضوح از جهات مختلف درحال حمله به ما در توییتر است و او را می‌فهمم چون معتقدم او به‌طرزی قابل‌درک واقعاً درباره ایمنی AGI نگران است. [البته] مطمئنم که انگیزه‌های دیگری هم در کار است، اما این هم مطمئناً یکی از دلایل حرف‌هایش است.»

مدیرعامل OpenAI افزود: «من با نگاه به ایلان به‌عنوان قهرمان خودم بزرگ شدم. می‌دانید، علی‌رغم آن که او در توییتر یک عوضی است، خوشحالم که در دنیای ما وجود دارد، اما ای کاش تلاش‌های درحال انجام را بیشتر می‌دید.»

سم آلتمن در بخش دیگری از این مصاحبه درباره اتهاماتی که درباره ووک‌بودن (Woke) بیش از حد ChatGPT مطرح می‌شود، گفت معنای این واژه در طول زمان تغییر کرده است. بااین‌وجود، او پذیرفت که مدل هوش مصنوعی آن‌ها سوگیری دارد و احتمالاً همیشه این سوگیری را به‌همراه خواهد داشت.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها