کد خبر: ۹۸۱۶
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲ میلیون واحد انواع ارز در اجرای مرحله جدیدی از طرح مبارزه با دلالان ارزی خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 سرهنگ هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت:‌ مرحله جدیدی از طرح مبارزه با دلالان ارزی با هدف انضباط‌بخشی به بازار و از بین بردن بسترهای تخلفاتی اجرا شده و همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی اقدام به پایش، نظارت، رصد و کنترل بازار ارز کردند. 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز ماموران با استفاده از امکانات و همچنین با اقدامات اطلاعاتی تعدادی از مخلان بازار ارز را در هفته گذشته مورد شناسایی قرار دادند. همچنین هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی هم انجام شده و با همکاری یگان امداد عملیات پلیس برای دستگیری این افراد اجرا شد. 

بهرامی با بیان اینکه ۲۰ اکیپ عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت داشتند، گفت:‌ طرح به اجرا در آمده و در جریان آن ۱۷ متهم دستگیر و تعداد ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۰۶ واحد ارزی از آنان کشف و ضبط شد. ارزش ارزهای مکشوفه از ین افراد بالغ از ۳۵۰ میلیارد ریال است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیرشده گفت: این افراد در پی نشر اخبار مرتبط مذاکرات و شرایط بین‌المللی، اقدام به فضاسازی و انتشار پالس‌های منفی کرده و درصدد افزایش نرخ ارز بودند که شناسایی و دستگیر شدند. همچنین این افراد با سوءاستفاده از راه‌پیمایی و مراسم اربعین حسینی فشار برای تقاضای سهمیه دلار در بازار را تشدید کرده بودند.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۴ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت:‌ ۱۷ متهم دستگیرشده به همراه پرونده متشکله به دادسرا منتقل شدند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها